۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۴۴۶۶۳

حمایت مالی و تجهیزاتی عربستان و قطر عامل کشتار غیر نظامیان در سوریه

خبرگزاری رسا ـ شبکه من و تو اعلام کرد که شبه نظامیان مخالف دولت سوریه با کمک های عربستان و قطر تاکنون عده زیادی از غیر نظامیان سوری را قتل عام نموده اند.
کشتار در سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ، شبکه ماهواره ای من و تو در برنامه من و تو پلاس شنبه شب خود به بررسی وقایع سوریه و نیز آینده این کشور پرداخته است.


عدم توفیق نیروهای مخالف بشار اسد در سرنگونی حکومت وی از جمله موضوعات این برنامه بود که نکات بسیار جالبی با خود بهمراه داشت.


شبکه من و تو گفت که برخی از اسلامگرایان با گرایش سلفی که مورد حمایت عربستان هستند، تعدادی از حملات مسلحانه علیه بشار اسد را درماه های اخیر انجام داده اند که این حملات منجر به کشته شدن غیر نظامیان زیادی داشته است .


من و تو در ادامه گفت: این رویکرد خشن که از حمایت کامل عربستان برخوردار است، باعث شده برخی منتقدان معتدل سنی مذهب از حمایت آن رویگردان شوند.


من و تو همچنین در ادامه افزود: دودستگی بین مخالفین تنها مختص سوریها نیست و کردهای سوریه نیز مطالبات مختلفی دارند. عده ای بدنبال استقلال و عده ای خواهان دموکراسی اند .


این شبکه ضمن اشاره به نگرانی مسیحیان سوریه گفت که آنان نمیدانند تغییر در حکومت بشار اسد اگر صورت بپذیرد تنها تغییر حاکمان است و یا رویه حکومت نیز تغییر خواهد کرد.


این رسانه فارسی زبان سپس به نقش همسایگان سوریه در بحران اخیر اشاره و گفت که عربستان و قطر به مخالفان سوریه اسلحه و پول می رسانند.

اذعان من و تو به کشتار غیرنظامیان توسط مخالفان حکومت سوریه و نیز ارسال سلاح و تجهیزات از سوی عربستان و قطر به آنان در حالیست که طی روزهای اخیر همواره کشتار غیرنظامیان در سوریه به بشار اسد و دولت متبوع وی نسبت داده می شد و جمهوری اسلامی ایران نیز همواره متهم به ارسال سلاح برای دولت بشار اسد بوده است./ 9161/ب903/ک

ارسال نظرات