۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۵۶۶۷۲

آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور رییس اداره ارشاد استان تهران، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، سایر مسئولین استان و شهرستان، هنرمندان و مبلغان برگزار شد.
جشنواره حضرت عبدالعظيم(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عصر امروز آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور رییس اداره‌کل ارشاد استان تهران، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و سایر مسئولین استان و شهرستان، هنرمندان و مبلغان در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.
در آغاز این آیین، مدیر عامل موسسه فرهنگی منتظران منجی و دبیر اجرایی جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم(ع) از همکاران و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تشکر کرد و امیدوار شد تا این جشنواره هر سال برگزار شود تا بیشتر به شناخت ابعاد این شخصیت بزرگوار پرداخته شود.
پس از وی قاضی زاده هاشمی، رییس جشنواره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران پیرامون اهمیت برگزاری جشنواره حضرت عبدالعظیم(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و اعلام کرد این جشنواره که برای اولین بار و در سطح استان تهران برگزار شده است در سال‌های بعد نیز در سطح کشور برگزار خواهد شد.
در ادامه کلیپ فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 1373 در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در تببین شخصیت والای این امام‌زاده واجب التعظیم پخش شد و پس از آن محمد شجاعی دبیر علمی این جشنواره به معرفی آثار علمی این جشنواره و تبیین محتوای آنها پرداخت و پس از صحبت‌های وی، از چهار اثر فرهنگی هنری پیرامون شخصیت حضرت عبدالعظیم(ع) رونمایی شد.
در بخش دیگر این آیین، آیت الله ری شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) به تبیین و تشریح شخصیت علمی و اخلاقی حضرت عبدالعظیم(ع) و معرفی کتاب حکمت نامه که مجموعه‌ای از سی حکمت از احادیث این محدث بزرگ شیعی است، پرداخت.

پس از سخنرانی آیت الله ری شهری، حاج احمد شربیانی از مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی پیرامون شخصیت والای حضرت عبدالعظیم(ع) پرداخت و در بخش پایانی این آیین خانم کاشانی اولین خادمه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و مادر شهید به سخنرانی پرداخت./959/پ202/ص

ارسال نظرات