۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۵۷۰۰۱
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

فرق ضاله با هدف ضربه به اصل دین و سست کردن اعتقادات جامعه فعالیت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری گفت: شبهه افکنی در باورها و اعتقادات راستین مسلمانان و در نهایت سست کردن اعتقادی دینداران هدف اصلی ترویج کنندگان عرفان های کاذب و فرق ضاله است.
حجت-الاسلام نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، امروز در کارگاه آموزشی « شناخت نحله های انحرافی » در جمع معلمان و دبیران پرورشی شهرستان میاندوآب اظهار داشت: ضرورت آشنایی با افکار ضاله و پاسخگویی به شبهات التقاطی فرق انحرافی بر کسی پوشیده نیست.

 

وی با بیان این‌که فرق ضاله از سوی دشمنان اسلام با نیت ضربه زدن به اصل دین رواج می یابند، خاطرنشان کرد: شبهه افکنی در باورها و اعتقادات راستین مسلمانان به ویژه شیعیان و در نهایت سست کردن اصول مسلم دینی و اجرای توطئه های شیطانی با هدف استعمار ممالک اسلامی هدف اصلی ترویج کنندگان عرفان های کاذب و فرق ضاله است.

 

حجت الاسلام نظری ادامه داد: نقش اساتید و معلمان به ویژه دبیران پرورشی به عنوان افسران مبارزه با جنگ نرم دشمن، نقشی پررنگ و خطیر با توجه به برهه زمانی حساس نظام اسلامی است، امروز جهان تشیع در اوج حملات فرهنگی دشمن به ویژه در بعد جریانات انحرافی قرار گرفته است.

 

این کارشناس حوزه عرفان های کاذب و نحله‌های انحرافی افزود: باید به این حقیقت آگاه بود که جامعه هدف دشمن، دانش آموزان و دبیران مدارس هستند، از این رو باید تلاش کنید ضمن پاسخگویی به شبهات و معرفی اسلام حقیقی، دانش آموزان بر مبنای آموزش صحیح و اصولی از تیررس حملات دشمن در امان بمانند.

 

وی ادامه داد: انکار معاد، ارایه ایدئولوژی های سکولار، نفی شریعت، نفی واقع گرایی ارزشی و تکیه بر لذت گرایی شخصی، دعوت به گوشه نشینی به منظور کسب توجه و تمرکز، غیرقابل جمع دانستن بعد مادی و روحی وجود انسان از جمله اصول اولیه جریان های انحرافی در بعد فرق و مذاهب است.

 

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: معلمان باید با کسب آگاهی های بیشتر و به روز کردن اطلاعات و آموزه های خود با واقع نگری، تبیین اندیشه ها و اصول اولیه اسلام راستین، توجه به بعد اخلاقی و عرفانی آموزه های دینی اسلام به عنوان تنهاترین مکتب راستین هدایت بشری به مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن بپردازند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه توجه به ساحت روحی انسان، غنا بخشی و پر محتوا کردن احکام عبادی با ارائه رویکردهای خلاقانه و بر اساس شریعت، نقد مبادی و اصول عرفان های کاذب و دروغین را زمینه های لازم برای درک حقیقت دین دانست و گفت: امروز اهداف دشمنان با ترویج عرفان‌های کاذب و فرقه های ضاله تأمین می شود، چراکه التقاط و انحراف موجب کج‌فهمی از دین است.

 

وی در پایان با پخش چند نمونه فیلم و عکس از چگونگی جریان‌سازی نحله های انحرافی، غین به تشریح و نقد عرفان های دروغین پرداخت و خاطرنشان کرد: افرادی که پیرو این‌گونه عرفان ها هستند، غالباً افرادی بوده‌اند که از چهره واقعی دین بی خبر و دارای مشکلات روحی، مادی و اجتماعی هستند./9353/پ202/س

ارسال نظرات