۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۱۷۷۹۶۹
حجت الاسلام محمدی تاکید کرد:

تکیه به نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای ترویج فرهنگ قرآن

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تکیه به نخبگان حوزوی و دانشگاهی برترین فرهنگ قرآنی را با بهترین شکل ممکن ارائه خواهیم کرد اما متاسفانه در حال حاضر از این آرمان به دور هستیم.
حجت الاسلام حميد محمدي، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز چهارشنبه دوم مردادماه در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره بین المللی قرآنی آیات که در سالن محراب بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد، با اشاره به اهمیت قرآن کریم در زندگی امروزی گفت: به طور متوسط بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 10 فیلم فاخر قرآنی با همت هنرمندان ساخته شده است که این رقم بسیار ناچیز به حساب می‌آید و باید به دنبال آثار قرآنی باشیم زیرا جامعه نیازمند کارهای اخلاقی است.
وی پربیننده‌ترین فیلم‌های رسانه را فیلم‌های قرآنی دانست و اظهار داشت: اگر بتوانیم آثار قرآنی را با ورود هنرمندان عرصه رسانه قالب گذاری و ارزش سازی کنیم قطعا جهان امروزی را بهتر راهبردی خواهیم کرد.
حجت الاسلام محمدی در خصوص این جشنواره بیان داشت: جشنواره بین المللی قرآنی آیات از بزرگترین جشنواره‌های قرآنی در جهان محسوب می‌شود زیرا قرآن با فرهنگ و عقاید جامعه ایرانی اسلامی پیوند عمیقی را حاصل کرده است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حداقل باید ظرفیت جشنواره قرآنی آیات را 10 برابر کنیم زیرا ظرفیت جامعه اسلامی بیشتر از این ظرفیت موجود است.
وی خروجی برنامه‌های قرآنی را فردی دین مدار دانست و گفت: با تکیه به نخبگان حوزوی و دانشگاهی برترین فرهنگ قرآنی را با بهترین شکل ممکن ارائه خواهیم کرد اما متاسفانه در حال حاضر از این آرمان به دور هستیم.
حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: ترویج سبک زندگی قرآنی نیازمند ورود افراد کاردان به این عرصه مهم است و باید ایران پرچمدار قرآن کریم در جهان باشد.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید داشت: غایت حرکت‌های تمدنی با ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ایرانی پدید خواهد آمد و در این رابطه مقام معظم رهبر تأکید داشتند.
وی این جشنواره را حرکت بزرگ هنری برای دستیابی به قرآن برشمرد و گفت: هنر قرآنی هنری فطری و حقیقی است که در برابر هنرهای نفسانی و دنیایی دایه دار ترویج مکارم اخلاقی است که این اهداف نیازمند برنامه عالمانه خواهد بود.
حجت الاسلام محمدی رویکرد جشنواره قرآنی آیات را رویکردی 3 گانه دانست و گفت: رویکرد نخست ترویج ادبیات مناسب است و رویکرد دوم نیز ایجاد زیرساخت‌های نظری قرآنی خواهد بود و در نهایت رویکرد پایانی رویکرد ارائه محصول قرآنی است./9599/پ202/ص
ارسال نظرات