۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۹۴۳۲۷
مدیر عامل مؤسسه کتاب نشر خبر داد:

کتاب «شاخص های عملکرد کتابخانه ها» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ فرهاد صفریان گفت: کتاب «شاخص های عملکرد کتابخانه‌ها» از سوی مؤسسه انتشارات کتاب نشر روانه بازار نشر شده است.
شاخص هاي عملکرد کتابخانه‌ها

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،‌ کتاب «شاخص های عملکرد کتابخانه ها» ترجمه علی حسین قاسمی به تازگی از سوی مؤسسه انتشارات کتاب نشر روانه بازار نشر شده است.

 

فرهاد صفریان، مدیر عامل موسسه کتاب نشر با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: اثر حاضر به مطالب؛ اطلاع رسانی و مستند سازی و شاخص های عملکرد کتابخانه ای مانند: دامنه، واژه ها و تعاریف، نشانه گذاری، معیارها و چارچوب توصیف، کاربردهای شاخص های عملکرد و دو پیوست؛ فهرست شاخص های عملکرد برای کتابخانه ها و توصیف مربوط به شاخص های عملکرد پرداخته است.

 

وی در ادمه افزود: کتاب حاضر یک استاندارد بین المللی برای ارزیابی عملکرد انواع کتابخانه ها است. هدف اصلی این استاندارد بین المللی، تاکید بر استفاده از شاخص های عملکرد در کتابخانه ها و اشاعه دانش مرتبط با نحوه اجرای سنجش عملکرد است. به کمک این استاندارد بین المللی می توان استفاده از شاخص های عملکرد را تقویت کرد و کتابخانه ها را از دانش و مهارت های مرتبط با رویه های رسمی برنامه ریزی و فرایندهای گردآوری داده ها بهره مند ساخت.

 

گفتنی است نخستین چاپ کتاب «شاخص های عملکرد کتابخانه ها» با شمارگان 2000 نسخه در 190 صفحه و به  هفت هزا ر تومان  به سفارش اداره کل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه های عمومی کشور از سوی  موسسه انتشارات کتاب نشر راهی بازار نشر شد./998/د102/ق

ارسال نظرات