۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۴۱۸۴۸
به مناسبت دهه فجر؛

جشنواره «بچه های مسجد» ویژه اعضای کانون های مساجد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: فراخوان جشنواره فرهنگی هنری «بچه های مسجد» و جشنواره ملی «محراب» از جمله ویژه برنامه های فرهنگی و هنری اعضای کانون های مساجد استان است.
محمد حسين عبداللهي

محمد حسین عبداللهی، مسئوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباه ویژه برنامه های فرهنگی و هنری اعضای کانون های مساجد استان همزمان با گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر گفت: سومین جشنواره «بچه های مسجد» امسال در دو بخش ویژه‌برنامه‌ها و رقابتی برگزار می شود.

 

وی از آغاز فراخوان این جشنواره به مناسبت دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: اختتامیه  این جشنواره نیزهمزمان با سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در 18 اسفند برگزارمی شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان این که این جشنواره در راستای ارتقای فعالیت های گروهی بچه های مسجد برگزار می شود، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال با افزایش گستره مخاطبان در بخش های خانواده‌ها، جوانان، نوجوانان و نونهالان تعداد آثار سیر صعودی داشته باشد.  

 

آغاز فراخوان جشنواره ملی «محراب» به مناسبت دهه فجر

وی در ادامه درباره دیگر برنامه های فرهنگی هنری ایام الله دهه فجر از آغاز فراخوان  جشنواره ملی «محراب» ازسری دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) که توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی برگزار می شود، خبرداد و اظهار کرد: این جشنواره با محوریت نقش مساجد در توسعه و ترویج تعالیم و آموزه‌های رضوی در دو بخش نور و سلام برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که دومین جشنواره ملی محراب در مرحله شهرستانی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  و در مرحله استانی نیز در قالب آزمون کتبی و حضوری برگزار می شود، افزود: در مرحله نهایی نیز شرکت کنندگان مسابقه‌ای حضوری و شفاهی دارند.  

 

عبداللهی ادامه داد: بخش نور با موضوع احادیث حضرت رضا(ع) در دو محور «حفظ چهل حدیث رضوی» و «مفاهیم چهل حدیث رضوی» برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به این که برای حضور در این بخش هیچ محدودیت سنی وجود ندارد، افزود: علاقه‌مندان حفظ چهل حدیث رضوی می‌توانند جهت تهیه این جزوه به دبیرخانه جشنواره مراجعه کنند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: مرحله شهرستانی و استانی مسابقه حفظ چهل حدیث رضوی اردیبهشت 94 و مرحله نهایی آن خردادماه 94 برگزار می‌شود.

 

وی در رابطه با محور مفاهیم چهل حدیث رضوی اظهار کرد: مفاد این مسابقه نیز از جزوه چهل حدیث رضوی بوده و آزمون آن به صورت اینترنتی و غیر حضوری برگزار می‌شود که در پایان به 30 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

 

عبداللهی در ادامه تصریح کرد: بخش سلام به عنوان دیگر بخش جشنواره ملی محراب، با موضوع تجلی عشق و محبت مردمی به امام رضا(ع) در دو محور برگزار می‌شود.

 

مسؤول دبیرخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در بخش دیگر با بیان این که در حال حاضر بیش از یک هزار و 500 کانون فرهنگی هنری مساجد در خراسان رضوی مشغول به فعالیت است که از برنامه پنجم توسعه نیز جلوتر است، اظهار کرد: ازاین تعداد بیش از900 کانون روستایی و بیش از 580 کانون در شهرهای استان فعالیت دارند.

 

وی افزود: از این تعداد 28 کانون تخصصی فعال ، 208 هسته پژوهشی،61 مرکز خانه‌های نور و بیش از یک هزار و 200 کتابخانه فعال کانون‌های فرهنگی مساجد در خراسان رضوی مشغول به فعالیت است./934/ت302/ب5

ارسال نظرات