۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۲۴۴۰۲۳
همزمان با دهه فجر؛

مراسم پاسداشت چهار دهه خدمات آیت الله مهمان نواز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج رسانه استان خراسان شمالی از برگزاری مراسم پاسداشت چهار دهه خدمات مذهبی و فرهنگی آیت الله مهمان نواز همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.
آيت الله مهمان نواز خراسان شمالي

محسن زاهداحمدی، رییس سازمان بسیج رسانه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: این سازمان همزمان با دهه فجر امسال مراسم پاسداشت چهار دهه خدمات فرهنگی و مذهبی آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق بجنورد را برگزار می کند.

 

وی با اشاره به این که مراسم مزبور در هفته جاری برگزار خواهد شد، افزود: در آیین تکریم و پاسداشت خدمات آیت‌الله مهمان نواز مدیران رسانه‌ها و فعالان مطبوعاتی و نیز مسؤولان و مدیران استان خراسان شمالی حضور خواهند داشت.

 

زاهداحمدی در ادامه با اشاره به اقدامات و خدمات آیت الله مهمان نواز برای پیروزی انقلاب اسلامی در خطه شمال خراسان و رهبری مبارزات انقلابی، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی نیز آیت الله مهمان نواز در کسوت امامت جمعه بجنورد به مدت 32 سال برای اعتلای اسلام و ارزش های دینی در این منطقه تلاش کرد.

 

به گفته وی در سال های قبل از انقلاب آیت الله مهمان نواز با وجود شرایط خفقان و سخت گیری های رژیم پهلوی با فداکاری و قوت قلب اسلامی، زمینه قیام یکپارچه مردم منطقه شمال خراسان علیه رژیم منحوس پهلوی را فراهم کرد.

 

زاهداحمدی با اشاره به این که آیت الله مهمان نواز چه در پیروزی انقلاب اسلامی و چه در 36 سال گذشته از عمر نظام جمهوری اسلامی در منطقه شمال خراسان نقش محوری داشته است، افزود: در چند سال اخیر با وجود کناره گیری آیت الله مهمان نواز از امامت جمعه بجنورد به دلیل کهولت سن، وی همچنان در کسوت نمایندگی مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری فعالیت داشته و بیت او همه روزه پذیرای مؤمنان و دوست داران نظام و انقلاب است.

 

گفتنی است، سی ام مرداد ماه پارسال نیز همایش نکوداشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده سه دوره مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق بجنورد به صورت ویژه با حضور شماری از علمای برجسته و مسؤولان کشوری و استانی در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد.

 

لازم به ذکر است، آیت الله حبیب الله مهمان نواز متولد سال 1305 روستای کاریزک کال واقع در 12 کیلومتری شمال شرق نیشابور بوده و در حال حاضر 88 سال دارد.

 

وی تحصیلات مقدماتی را ابتدا در مکتب‌خانه گذراند، سپس برای تحصیل علوم حوزوی عازم مدرسه گلشن شد و پس از آن سطوح نهایی حوزه را در حوزه مشهد تحصیل کرد.

 

آیت الله مهمان نواز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رهبری مبارزات مردم این خطه علیه رژیم طاغوت را بر عهده داشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از هجدهم شهریور سال 59 با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد.

 

وی در سال های پس از تشکیل مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی برای سه دوره نمایندگی مردم استان های خراسان بزرگ و خراسان شمالی را در این مجلس عهده دار بود و در این مدت نقشی اساسی در هدایت و تقویت روحیه معنوی مردم این خطه از ایران اسلامی داشت.

 

بیست و سوم تیر ماه سال 91 بود که اولین امام جمعه بجنورد با موافقت مقام معظم رهیری، بعد از 32 سال اقامه نماز این شهر، به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این سمت کناره گیری کرد.

 

پس از کناره گیری آیت الله مهمان نواز از امامت جمعه مرکز استان خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی به عنوان امام جمعه جدید بجنورد منصوب شد.

 

با وجود کناره گیری آیت الله مهمان نواز از امامت جمعه بجنورد، فعالیت وی همچنان به عنوان نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری ادامه دارد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات