۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۲
کد خبر: ۲۷۳۰۰۲
کارشناس مذهبی:

نعمت ولایت را به هر کسی نمی‌بخشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خواجه‌پور گفت: نعمت ولایت بسیار گرانبها است پیامبر فرمودند هر کس با حب علی و آل او از دنیا برود مؤمن از دنیا رفته و هر کس با بغض علی و آل او از دنیا برود، کافر از دنیا رفته است.
امام علي عليه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام ارسلان خواجه‌پور، کارشناس مذهبی، در مراسم احیای شب قدر که در مسجد المهدی زاهدان برگزار شد، گفت: در شب شهادت مولای متقیان شایسته است که قدری از فضایل امام علی(ع) را یادآوری کنیم و جایگاه او را بشناسیم.

 

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) کسی است که مسلمان و غیرمسلمان، شیعه و سنی به عظمت اور اقرار کرده‌اند او کسی است که پیامبر فرمود من شهر علم و حکمت هستم و علی به منزله دروازه شهر است به او منزلت هارون داده شد.

 

وی در ادامه فضایل امیر مؤمنان اظهار داشت: ایشان فردی بود که یتیمان کوفه به امید او سر بر بالین می‌گذاشتند او در زندگانی خود ذره‌ای از حق عدول نکرد پیامبر به او لقب صراط مستقیم داد و علی(ع) بود که "قسیم النار و الجنة" نام گرفت.

 

حجت الاسلام خواجه‌پور افزود: پیامبر اکرم در مجلسی فرمود یا علی! هرکس فضایل تو را بشنود، هرکس فضایل تو را بگوید، هرکس فضایل تو را بنویسد و هرکس فضایل تو را بخواند، اگر با گوش و زبان و دست و چشم گناهی مرتکب شده باشد، بخشیده می‌شود.

 

وی اشاره کرد: جرج جرداق مسیحی می‌گوید یکی از خطبه‌های امام علی(ع) را 200 بار خوانده‌ام ما به عنوان شیعیان چقدر از نهج البلاغه که کتاب اخلاق و سیاست و خداشناسی است، بهره برده‌ایم؟! این کتاب مسیر زندگی انسان را عوض می‌کند.

 

کارشناس مذهبی با اشاره به نعمت ولایت اهل بیت، بیان کرد: نعمت ولایت بسیار گرانبها است و آن را به هر کسی نمی‌بخشند باید به این نعمت افتخار کرد پیامبر فرمودند هر کس با حب علی از دنیا برود مؤمن از دنیا رفته و هر کس با بغض علی و آل او از دنیا برود، کافر از دنیا رفته است./831/پ202/ب4

ارسال نظرات