۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۷۸۶۱۹

نتانیاهو بار دیگر ادعاهای خود را علیه ایران تکرار کرد

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر جنگ‌ طلب رژیم صهیونیستی بار دیگر ادعاهای بی پایه خود را مبنی بر اینکه جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1 + 5 به آغاز «مسابقه تسلیحات هسته‌ای» منجر می‌شود، تکرار کرد.
نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خطاب به اعضای نهادهای یهودی در امریکا که روز سه‌شنبه به طور زنده پخش شد، ادعا کرد که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) «مسیر ایران را برای دستیابی به بمب» هموار می‌کند.

 

ایران و شش قدرت جهانی 23 تیر در وین درباره برنامه هسته‌ای ایران به یک جمع‌بندی دست یافتند که بر اساس آن، در ازای لغو تحریم‌های سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و امریکا، تهران نیز بخش‌هایی از فعالیت‌ هسته‌ای خود را محدود می‌کند.

 

در پی جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای با ایران، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کمپینی خصمانه‌ای علیه این تلاش دیپلماتیک بین ایران و گروه 1 + 5، آن را «اشتباهی تاریخی» خواند.

 

این در حالی است که  کشورهای 1 + 5 و بسیاری از کشورهای دیگر جهان از برجام استقبال کرده‌اند و آن را به عنوان توافقی برد ـ برد برای هر دو طرف مذاکره ستوده‌اند.

 

نتانیاهو همچنین بر کنگره آمریکا فشار وارد می‌کند تا در دوره 60 روزه بررسی برجام، آن را رد کند.

 

در ماه مارس، زمانی که مذاکرات هسته‌ای با ایران هنوز به جمع‌بندی نرسیده بود نتانیاهو به دعوت اعضای جنگ طلب کنگره بر خلاف هنجارهای دیپلماتیک در کنگره سخنرانی کرد و از نمایندگان کنگره امریکا خواست تا با توافق هسته‌ای با ایران مخالفت کنند.

 

باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا نیز روز سه شنبه در دیدار رهبران یهودی در کاخ سفید گفت: اگر توافق هسته‌ای رد شود و ما به ایران حمله کنیم، حزب‌الله با موشک‌های خود تل‌آویو را هدف قرار خواهد داد و اسرائیل تحت فشار قرار خواهد گرفت./982/ب101/د

ارسال نظرات