۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۹۰۷۶۲
امروز صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز رسیدگی به امور مساجد و اداره کل آموزش و پرورش

خبرگزاری رسا ـ مراسم امضا تفاهم همکاری بین مرکز رسیدگی به امور مساجد و اداره کل آموزش و پرورش با حضور رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد و مدیر‌کل اموزش و پرورش استان تهران برگزار شد.
تفاهم نامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم امضا تفاهم همکاری بین مرکز رسیدگی به امور مساجد و اداره کل آموزش و پرورش بعد از ظهر شنبه 4 مهر‌ماه، با حضور حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد و اسفندیار چهار‌بند مدیر‌کل اموزش و پرورش استان تهران در مسجد قدس برگزار شد.



لزوم توجه مساجد به تربیت نسل جوان

در این مراسم  حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اهمیت توجه به نسل نوپا و جوان در مساجد، گفت: باید مساجد در برنامه‌های خود به این موضوع توجه کنند که اگر نسل بعدی انقلاب به‌طور  صحیح تربیت شود قطعا می‌تواند منشا خدمات بسیاری برای نظام اسلامی شود.



وی افزود: تعامل بین مساجد و مدارس بسیار مهم است، این عامل قطعا می‌تواند برای هر دو این کانون‌های اجتماعی سودمند باشد و در نهایت منجر به سعادت جامعه اسلامی شود.



دور شدن مساجد و مدارس از هم قطعا به ضرر جامعه است 
 
در بخش دیگری از این مراسم  اسفندیار چهار‌بند با تاکید بر جایگاه مهم مسجد در رشد و تعالی جامعه اسلامی، گفت: به‌طور حتم فردی که در جامعه ما موفق می‌شود یا خانواده‌ای با ریشه‌های اسلامی دارد و یا این‌که وابسته به مساجد بوده است.



وی افزود: ما باید تلاش کنیم آن قسمت وظایف ذاتی مساجد و مدارس را که با‌هم در یک‌سو قرار دارند را مورد توجه قرار دهیم و این نقاط اشتراک را گسترش دهیم.



مدیر‌کل اموزش و پرورش استان تهران با تاکید بر این موضوع که مدل تربیتی جامعه در حال تغییر است، ابراز داشت: در روزگاری که فضا‌های مجازی و محیط‌های جدید رسانه‌ای در حال تزریق خوراک تربیتی به جامعه هستند، این وظیفه مساجد و مدارس است که با توجه به تربیت نسل جوان مانع اعمال نفوذ این دستگاه‌ها شود.



چهار‌بند با انتقاد از برخی رفتار‌های دوگانه بین مساجد و مدارس، تصریح کرد: متاسفانه در موضوع تعامل مساجد و مدارس گاهی به‌طور کل رفتار‌های سوری صورت گرفته است، باید به این نکته توجه داشت که اگر می‌خواهیم پیشرفتی در راه تربیت نسل آینده ایجاد شود، مهم است در یک فضای تعاملی و با برنامه پیش برویم.



وی در پایان با تاکید بر مدل مدرسه اسلامی، اظهار داشت: باید در راهی قدم برداریم که مدارس ما به سمت اسلامی شدن کامل سوق داده شوند، زیرا در نگاه ابتدایی که مدارس در سال‌های دور شکل گرفتند، این کانون‌های تربیتی به صورت سکولار مد نظر قرار گرفته بودند که این دیدگاه قطعا با جامعه اسلامی در تضاد است.



گفتنی است که در پایان این مراسم تفاهم نامه در جهت همکاری هر‌چه بیشتر مدارس و مساجد بین مسؤولان این دو نهاد تربیتی به امضا رسید./856/202/ب1

ارسال نظرات