۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۹۴۷۷۹
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور:

علما همچون ستارگان آسمان درخشش دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور گفت: افرادی که کسب علم می‌کنند مانند شهید مجاهدی هستند که در راه علم صاحب درجه می‌شوند و در روایات آمده است که علمای ما مانند ستارگانی هستند که در آسمان می‌درخشند.
حجت الاسلام روحاني نژاد، معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور امروز در مراسم افتتاحیه سطح چهار مجتمع آموزش عالی کوثر در همین مکان، گفت: در حقیقت سطح چهار درس خارج است و ما امیدوار هستیم فارغ التحصیلان این سطح در کلاس درس رهبر معطم انقلاب حضور بهم رسانند.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور بیان داشت: خداوند رتبه و مرتبه بعضی از افراد را در قرآن و یا در روایات با لفظ درجه مطرح کرده است و افرادی که صاحب درجه می‌شوند، افرادی هستند که در جامعه ممتاز می‌شوند و مانند ستاره دارای درخشش و محبوب دلها می‌شوند.

 

حجت الاسلام روحانی‌نژاد تصریح کرد: افرادی که کسب علم می‌کنند مانند شهید مجاهدی هستند که در راه علم صاحب درجه می‌شوند در روایات آمده است که علمای ما مانند ستارگانی هستند که در آسمان می‌درخشند.

 

وی افزود: به عنوان نمونه خانم صفاتی در قم از نظر علمی و اخلاقی بسیار وارسته‌اند، این افراد مصداق تابلوهای راهنما و راهبر هستند تا مسیر را مشخص کنند مسیری که با بی‌خوابی مجاهدت در علم مشخص شده است، زیرا هیچ کس در حوزه‌های علمیه بدون مشقت در تحصیل، عالمی که همچون ستاره بدرخشد نشده است.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: پاداش شما طالبان علم به اندازه تلاش شما است و به عنوان سطح دو و سه و یا چهار تمام نمی‌شود؛ فرق دانشگاه و حوزه علمیه در این است که در دانشگاه، فرد زمانی که جزوه را می‌گیرد تنها با کسب نمره کار او تمام می‌شود اما زمانی که طلاب در حوزه علمیه جزوه درسی را می‌گیرند تلاش می‌کند در آن درس صاحب نظر شودند تا از خداوند درجه بگیرد./813/202/ب2

ارسال نظرات