۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۳۵۲۴۴
امام جمعه خاش:

پشت همه جنایات ضد انسانی، منفعت‌طلبی آمریکا نهفته است

امام جمعه شهرستان خاش گفت: امروز هر جا خون زن و کودک بی‌گناهی ریخته می‌شود و هر جنایت ضد انسانی رخ می‌دهد، پشت آن می‌توان منفعت‌طلبی‌ها و جهان‌خواری‌های آمریکا را به روشنی دید.
میری

حجت‌الاسلام محمدحسین میری، امام جمعه شهرستان خاش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: همانطور که می‌دانیم منشأ تمام جنایت‌ها در سطح جهان، توطئه‌ها و منفعت‌طلبی‌های آمریکا است که حامیانی هم برای خود دارد تا راحت‌تر بر جهان مسلط شود.

 

وی افزود: اگر صهیونیست‌ها بدون هیچ ترسی به فلسطین و لبنان و سوریه حمله می‌کنند و اگر آل سعود و گروه‌های تروریستی در مقابل چشم جهانیان، مردم مظلوم سوریه و یمن را به خاک و خون می‌کشند، به دلیل حمایت‌ها و پشتیبانی ایالات متحده است.

 

امام جمعه شهرستان خاش بیان کرد: خودشان هم گاهی علنی اعلام می‌کنند که هر جا منافع ما در خطر باشد، حمله به آنجا را حق خود می‌دانیم، زیرا خود را کدخدای دنیا می‌دانند و طوری به مردم تحمیل کرده‌اند که اگر توسعه و پیشرفت می‌خواهند، باید هم راستا با امریکا حرکت کنند.

 

وی اظهار کرد: سازمان‌های بین‌المللی که برای دفاع از حقوق بشر بنا شده‌اند، تنها سبب شده‌اند تا امریکا راحت‌تر و رسمی‌تر جنایت کند؛ در حقیقت همان‌هایی که دم از حقوق بشر و دمکراسی می‌زنند، بیشترین جنایت را در حق بشر می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام میری ادامه داد: غربی‌ها خود را مدافع حقوق حیوانات می‌دانند و اگر یک سگ را در خیابان بکشند، دست به اعتراض می‌زنند و کمپین راه می‌اندازند، اما کشتار بی رحمانه زنان و کودکان بی گناه سوری و یمنی را حق می‌دانند و امری طبیعی تلقی می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: اگر در جمهوری اسلامی، یک جانی یا قاچاقچی را محاکمه کنند، بلافاصله فریاد مدعیان حقوق بشر گوش فلک را کر می‌کند که چرا باید اعدام شوند و چرا آزاد نباشند تا بیشتر در جامعه فساد و جنایت کنند.

 

امام جمعه خاش با اشاره به اهمیت حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، بیان کرد: به فرموده امام خمینی(ره)، روز قدس تنها روز فلسطین نیست، بلکه روز اسلام است؛ این روز یک نماد وحدت و نشانه اتحاد امت اسلامی در مقابل صهیونیسم بین‌الملل است؛ هرچه حضور مردم پررنگ‌تر باشد، اقتدار مسلمانان نیز بیشتر خواهد بود./302/831/ب1

ارسال نظرات