۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۴۳۰۱۸
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی؛

هیچ دولتی در راه حجاب قدم مؤثری برنداشته است

لاله افتخاری با تأکید بر این‌که تأمین بودجه مناسب برای تهیه زیر ساخت برای نهادینه کردن فرهنگ در جامعه مهم‌ترین فعل حکومت به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: حکومت باید با بررسی نقاط ضعف و قوت این مسأله و همچنین نظارت بر دستگاه‌هایی که در این مقوله فعالیت دارند به پیشبرد این بحث مهم کمک کند
لاله افتخاری

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل، لاله افتخاری نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علت‌های پسرفت حجاب از اول انقلاب تاکنون، گفت: یک بخشی از این علت ها به تبلیغات دشمن در زمینه فساد و بی حجابی در جمهوری اسلامی بر‌می‌گردد.

 

وی در ادامه افزود: بی توجهی مسؤولان و اهمیت ندادن به هجمه های دشمن در این زمینه بخش دیگری از این علت است؛ دشمن با تمام قوا و همه امکاناتی که در اختیار دارد به تولید برنامه‌هایی در زمینه مخالفت با حجاب برخاسته است که متأسفانه مسؤؤلان فرهنگ ما هیچ اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند.

 

افتخاری با تأکید بر این‌که هیچ دولتی در راه حجاب قدم مؤثری برنداشته است، اظهار داشت: در این رابطه تبیین موضوع نشد و قوانینی هم که در این رابطه در شورای عالی انقلاب فرهنگی در اول انقلاب وضع شد به اجرا در‌نیامد.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در این قانون مقدار کمی نیروی انتظامی، مجلس شورای اسلامی و صدا و سیما وارد شد و متأسفانه بقیه نهادهایی که بر اساس قانون باید وارد این مسأله می‌شدند هیچ کنشی از خود نشان ندادند.

 

رییس سابق فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این بین هم  شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت مطلوبی در این مسأله نکرد و به همین خاطر بود که مسأله حجاب کم کم رو به پسرفت رفت و در جامعه کم‌رنگ شد.

 

وی به تأثیر نقش حکومت در فرهنگ سازی و نهادینه کردن مسأله حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: حکومت در این زمینه نقش اصلی را بر عهده دارد و باید برای نهادینه کردن این مسأله در جامعه زیرساخت‌های مناسبی را فراهم کند.

 

افتخاری در پایان با تأکید بر این‌که تأمین بودجه مناسب برای تهیه زیر ساخت برای نهادینه کردن فرهنگ در جامعه مهم‌ترین فعل حکومت به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: حکومت باید با بررسی نقاط ضعف و قوت این مسأله و همچنین نظارت بر دستگاه‌هایی که در این مقوله فعالیت دارند به پیشبرد این بحث مهم کمک کند./836/د102/ل

ارسال نظرات