۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۴۱۳۳۵

روایت خبرنگار آمریکایی حاضر در راهپیمایی اربعین

روایت خبرنگار آمریکایی حاضر در راهپیمایی اربعین
یک خبرنگار آمریکایی حاضر در راهپیمایی اربعین معتقد است غربی‌ها از اینکه مردم جهان هر سال از روشنگری‌های اربعین آگاه شوند وحشت دارند.

این روز‌ها بسیاری از جویندگان حقیقت از هر دین و آیینی خود را به مسیر راهپیمایی اربعین می‌رسانند تا با نمادی از یک عشق واقعی از نزدیک آشنا شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان نیز به منظور ترسیم این حال و هوا مصاحبه‌ای ترتیب داده با علی سلام، خبرنگار آمریکایی که پا به این راه گذاشته و از فضای پیاده روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا می گوید که در ذیل مشروح آن را می‌خوانید.

علی سلام می گوید:‌ این برای سومین بار است که در طول زندگیم موفق به حضور در مراسم پیاده روی اربعین شده ام و هر بار درس‌های زیادی از این مراسم برای زندگی شخصی ام گرفته ام.

 این یک مراسم ساده و معمولی نیست اگر ما عمیقاً به این آیین نگاه کنیم این پیاده روی یک درس زندگی است که می‌تواند روشنگر راه ما در تمام طول مسیر در سالیان سال باشد. این همان مسیری است که شیطان از آن بیزار است این همان مسیری است که آمریکا و متحدانش نمی‌خواهند آن را ببینند. این همان مسیری است که موجب ترس و وحشت صهیونیست‌ها می‌شود رژیمی که به کودک کشی مشهور است. آمریکایی که در آن کودکان مهاجران از پدر و مادرانشان جا می‌شوند و سر از باند‌های قاچاق انسان در می‌آورند. ما از این نمونه‌های شیطانی در جهان کم نداریم. دنیای امروز مملو از همین نمونه‌های ضد انسانی است.

مسیر پیاده روی اربعین یک سمبل است. اینجا دولت‌ها و سیاست‌ها دیگر معنایی ندارند. تنها چیزی که در مسیر حرف نخست را می‌زند درس‌ها و آموزه‌های اسلامی است و مبارزه با نفس شیطانی. اینجا تفرقه جایی ندارد. اینجا امنیت و آرامش به معنای واقعی کلمه حاکم است. اینجا تفرقه بین مذاهب جایی ندارد. یکی از دلایلی که می‌گویم صهیونیست‌ها از این مراسم هراس دارند این است که آن‌ها می‌خواهند در قدرت بمانند و این حرکت آن‌ها را می‌ترساند. ترس بر اندام آن‌ها می‌اندازد.

رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰۰ سلاح هسته‌ای در اختیار دارد و هرگز به فکرش هم خطور نکرده که از آن‌ها برای حمله به اروپا استفاده کند بلکه آن‌ها را برای حمله به همین منطقه در نظر گرفته است و شاید روزی آن را برای کشور‌های آفریقایی هم استفاده کند؛ و جالب است غرب هرگز در این مورد نگران هم نشده تنها چیزی که غرب به آن توجه می‌کند این است که ایران به سلاح هسته‌ای دست نیابد ایران به انرژی هسته‌ای دست نیابد تا اینکه نتواند اقتصاد خود را قوی‌تر کند. آن‌ها اصلاً تمایل ندارند که ایران از لحاظ اقتصادی به جایگاهی برسد برای همین است که به دنبال نشر اخبار جعلی درباره سلاح‌های هسته‌ای ایران هستند.

به نظر من نگرانی اصلی در جهان صهیونیست‌ها هستند و این راه که نماد حرکت امام حسین (ع) است صهیونیست‌ها اصلا دوست ندارند این راهپیمایی اربعین در جهان شناخته شود. مردم غرب امروز تشنه دریافت شناخت از چنین حرکت‌هایی هستند، چون قلب‌های آن‌ها این روز‌ها نیاز دارد که درباره حرکت‌های راستینی مانند پیاده روی اربعین و معنای واقعی آن بدانند؛ بنابراین این حرکت عطش جهان را می‌تواند سیراب کند ولی غربی‌ها اصلاً نمی‌خواهند اربعین به عنوان یک فرهنگ شناخته شود. آن‌ها نمی‌خواهند مردم از چهار گوشه جهان به این حرکت بپیوندند.

با این حال ما افراد زیادی را داریم که از آمریکا به این راهپیمایی ملحق شده و می‌شوند، ولی این خواسته دولت آن‌ها نیست. دولت‌های غربی از این شناخت می‌ترسند، چون نمی‌خواهند مردم آگاه شوند و می‌خواهند مسیر و اهداف شیطانی خود را در جهان ادامه دهند.

برای همین من از همه دعوت می‌کنم به راهپیمایی اربعین ملحق شوند بدون در نظر گرفتن دینشان از هر دین و مذهبی بیایند و این فرهنگ را از نزدیک لمس کنند برای این که این آیین نمایش بزرگی از یک عشق واقعی است و در این مسیر علایق دنیوی از انسان فاصله می‌گیرد و عشق به حقانیت است که در این راه سخن اول را می‌زند و این حرکت تحت مدیریت و امامت حضرت مهدی (عج) است که تداوم یافته است.

ارسال نظرات