۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۴۶۱۳۲
سردار دهقان مطرح کرد؛

تشریح دستاوردهای صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همزمان با هفته دولت، به تشریح دستاوردهای صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
وزیر دفاع

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در اصفهان، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح‏، ظهر امروز در برنامه زنده رود که از شبکه اصفهان پخش شد، در رابطه با دستاورهای صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چیزی به نام صنعت دفاعی نداشتیم.


وی در ادامه گفت: زمانی که جنگ تحمیلی شروع شد ما در ابتدایی ترین اقلام مورد نیاز وابسته به کشورهای خارجی بودیم، در بحث ساخت تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز در جایگاه بسیار پایینی بودیم، با شروع جنگ تحمیلی این اراده در ما شکل گرفت که باید به سمتی حرکت کنیم که نیازهای تسلیحاتی خودمان را برطرف کنیم.

 

وزیر دفاع افزود: البته ما در مقاطعی از زمان وسایلی را که فناوری ساخت و توان تولید آن را نداشتیم از سایر کشورها خریداری کردیم، در طول جنگ زیرساختهایی در صنایع دفاعی شکل گرفت که ما را قادر به تولید و ساخت تجهیزات دفاعی کرد.

 

سردار دهقان ‏بیان داشت: پس از پایان جنگ تحمیلی تجاربی که به دست آمده بود و ظرفیتهای صنعتی که شکل گرفته بود و رونقی که در فضای عمومی توسعه علم و فناوری در کشور آغاز شده بود باعث شد که ما به سرعت بتوانیم گامهای توسعه و ترقی را برداریم و امروز در صنایع دفاعی، دانشمندان و تکنسین های ما به سطح بالایی از پیشرفت و ظرفیتهای علمی رسیده اند.

 

وی گفت: خوشبختانه امروز این توانایی را داریم که نیازهای مان را شناسایی کنیم، آن را تبدیل به یک ایده کرده و ایده را به جنبه های فنی تبدل کنیم، در حال حاضر قادر هستیم که کوتاهترین و ارزانترین مسیری که می تواند بهترین محصول را در اختیار ما بگذارد تشخیص دهیم و آن را مدیریت کنیم و توان مدیریتی ما هر چیزی را در اختیار ما می گذارد.


وزیر دفاع ابراز داشت: در حال حاضر در حوزه های رزم زمینی که تانک و نفربر و مهمات و خودروهای تاکتیکی و حمل سلاح را پوشش می دهد پیشرفت چشمگیری داشته ایم و تلاش ما این است که به هوشمند سازی و ایمن سازی  تجهیزات بیفزاییم و ضمن اینکه قابلیتهای فنی و تکنیکی آنها را حفظ می کنیم اتکای آنها به نیروی انسانی را کم کرده و به سمت خودکارسازی سیستمهای تسلیحاتی برویم.


سردار دهقان بیان داشت: در بحث صنایع موشکی و هوا فضا در سه حوزه سیستم های پدافندی، سیستم های بالستیکی و کروز کار کرده ایم، و هر زمانی که نیاز به ارتقا این تجهیزات باشد در بازه زمانی سه الی چهارماهه این کار را انجام می دهیم، در زمینه الکترونیک، در گذشته فقط سیستم های ارتباطی آنالوگ داشتیم که خوشبختانه آن را به دیجیتال ارتقا دادیم و ضمن افزایش تنوع محصول قابلیت های ضد جمعی و ضد اختلال آنها را بالا بردیم تا بتوانیم ارتباط امن و پایدار داشته باشیم.

 

وی گفت: در بحث صنایع دریایی، زیردریایی های متوسط، شناورهای سطحی و ناوشکن ها، و تمامی تسلیحات دریایی را طراحی و تولید می کنیم و گام های بلندی را در این زمینه برداشته ایم.

 

وزیر دفاع ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: هفته دولت فرصتی است تا به مردم دستاوردها و کارهایی که انجام شده را نشان دهیم و روحیه امید را در دل مردم زنده کنیم و سرمایه اجتماعی را که پشتوانه نظام است در سایه این امیدواری افزایش دهیم و از طریق تماس مستقیم با مردم به ضعف ها و اشکالات کار پی ببریم و برای بهبود آنها تلاش کنیم. /869/پ202/ج

ارسال نظرات