۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۵۲۰۱۲
مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر:

نقش روحانیان در طول هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر با بیان اینکه علما و روحانیان همیشه در قیام ها و جنبش هایی که در طول تاریخ صورت گرفته است سردمدار و پیشرو بوده اند، گفت: نقش روحانیان در طول هشت سال دفاع مقدس برهیچ کس پوشیده نیست.
حجت الاسلام مجید بنی عامریان

حجت الاسلام مجید بنی عامریان، مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس، ابراز داشت: جهاد در راه خدا و دفاع از حریم اسلام و میهن اسلامی تا مرز شهادت، وظیفه ای الهی و انسانی است که ملت همیشه در صحنه ایران از اقشار مختلف این وظیفه را در طول 8 سال دفاع مقدس به خوبی ایفا کردند.

حجت الاسلام بنی عامریان گفت: علما و روحانیان همیشه در قیام ها و جنبش هایی که در طول تاریخ صورت گرفته است سردمدار و پیشرو بوده اند و در واقع می توان گفت که امام و پیشوای این جنبش ها روحانیت و طلاب بوده اند.

وی افزود: با نگاه به تاریخ می بینیم قیام جنگل که به رهبری میرزا کوچک خان جنگلی که خود یک طلبه بوده صورت گرفته، در نهضت ملی شدن صنعت نفت آیت الله کاشانی نقش ‌بي‌همتايی داشتند، در مبارزه طولانی علیه رضا شاه پهلوی آیت الله سید حسن مدرس و بالاخره در رأس تمام قیام ها از صدر اسلام تا به امروز نقش حضرت امام(ره) در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نشان می دهد که جامعه روحانیت تا چه اندازه نقش اساسی و هدایت کننده درقیام ها و جنبش های مردمی ایفا کرده اند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر بیان داشت: روحانیان در دفاع مقدس علاوه بر تشويق مردم به شکل گیری و انسجام بسیج و حضور در جبهه، علاوه بر حضور خود به عنوان مبلغ در راستای ترویج معارف دینی، همانند آحاد مختلف مردم لباس رزم به تن کرده و در مناطق عملیاتی حضور یافته و جهاد عملی خود را انجام دادند.

حجت الاسلام  بنی عامریان با اشاره به دیگر فعالیت های روحانیان و مبلغان در جبهه، گفت: اثر بخشی معنوی بر فرماندهان جنگ و دادن انگیزه به رزمندگان و  ایجاد شوق و نشاط روحی و معنوی به جهاد و جبهه و حضور به عنوان رزمنده ازعوامل تأثیر گزار حضور این قشر در دوران دفاع مقدس به شمار می رفت.

وی گفت: بزرگانی هچون آیت الله بهاءالدینی، آیت الله اشرفی اصفهانی، آیت الله مدنی و مقام معظم رهبری برای تشویق و روحیه رزمندگان در جبهه ها حضور پیدا می کردند و این امر بسیار اثرگزار بود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر اظهار داشت: با توجه به آمارهایی که وجود دارد و نسبت سنجی که انجام شده شهدای روحانی و طلاب بیشتر از قشر و صنف های دیگر است.

وی با بیان اینکه شهيدان گرانقدری در راه به ثمر رسيدن انقلاب اسلامی به شهادت رسيدند، گفت: در صورتی اين خون ها برای جامعه و آيندگان سودمند خواهد بود، که اسلام  به معنای صحيح و دقيق آن حفظ شود و اين کاری است که فقط از عهده روحانيت اصیل و انقلابی برمی آيد.

حجت الاسلام بنی عامریان در پایان افزود: مهمترین وظیفه جامعه روحانیت ترویج فرهنگ اسلامی و بصیرت افزایی در نظام سیاسی اسلام است، از این رو روحانیان چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن، همواره در صدد انجام این رسالت سنگین بوده است./967/302/ب2

ارسال نظرات