۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۵۲۱۱۱
معاون آموزش حوزه علمیه قزوین:

روحانیت پایه ثابت هر قیام و نهضت انقلابی و دینی در جامعه است

معاون آموزش حوزه علمیه استان قزوین با بیان این که هر قیام و نهضت انقلابی و دینی که در جامعه سراغ داریم پایه ثابت آن روحانیت بوده است، گفت: جانفشانی‌های روحانیان در هشت سال دفاع مقدس باید امروز برای نسل نوجوان و جوان ما تبیین شود.
حجت الاسلام رسول نوروزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام رسول نوروزی معاون آموزش حوزه علمیه استان قزوین عصر امروز در مراسم یاد یاران که در سالن اجتماعات مدرسه امام صادق(ع) استان برگزار شد، گفت: نمونه‌ای از مقطع‌های تاریخی کشور و شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی‌(ره) بود که روحانیت نقش مهمی در پیشتازی حرکت مردم و پیروزی انقلاب داشت و شهدای بزرگی همانند آیت‌الله سعیدی، آیت‌الله شهید غفاری و شهید اندرزگو و بسیار افرادی که پا به پای امام راحل ایفای نقش کردند.

حجت الاسلام نوروزی ابراز کرد: روحانیت اصیل، افرادی هستند که به گفته‌های خود عمل کرده و در هیچ مقطعی از تاریخ با استکبارگران و زورمداران، سر آشتی نداشتند و همواره برای دفاع از کیان اسلامی، حیثیت و عزت اسلامی جانانه به نبرد با دشمنان اسلام پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اهمیت نقش شهدای روحانیت در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: انقلاب اسلامی شخصیت‌های درخشانی در طول تاریخ داشته‌ است که در قرن اخیر افرادی همانند شیخ فضل‌الله نوری و سید جمال‌الدین اسدآبادی، شهید نواب صفوی، آیت‌الله مدرس نقش ارزشمند و ماندگاری در طول تاریخ این انقلاب اسلامی داشته‌اند.

این استاد حوزوی با اشاره به اهمیت خطاب به طلاب علوم دینی، عنوان کرد: روحانیان در دوران هشت سال دفاع مقدس درست هم‌سن و سال شما طلاب علوم دینی بوده و علاوه بر اینکه در میدان نبرد با دشمنان بودند اما هرگز دست از علم‌آموزی برنداشتند و این باید الگو برای شما باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز روحانیت نسبت به جمعیت خود 10 برابر دیگر صنوف شهید تقدیم نظام اسلامی کرده و این نشان‌دهنده آن است که روحانیت فقط در سنگر تعلیم و تعلم نیست بلکه در کارزار دفاع از کیان و میهن دست از مدرسه و کتاب می‌کشد و پا در میدان رزم می‌گذارد که نمونه آن شهدایی همچون شهید محلاتی، شهید مفتح و شهید باهنر که لباس رزم به تن کردند و عازم دفاع از استقلال و شرف کشور شدند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان قزوین در ادامه بیان کرد: هر قیام و نهضت انقلابی و دینی که در جامعه سراغ داریم پایه ثابت آن روحانیت بوده است.

وی در پایان گفت: جانفشانی‌های روحانیان در هشت سال دفاع مقدس باید امروز برای نسل نوجوان و جوان ما تبیین شود./853/202/ب2

ارسال نظرات