۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۶۴۲۲۹
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت به وجود آوردن اخلاق پژوهشی برای حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام صدوق گفت: باید اخلاق پژوهشی برای حوزه و دانشگاه به وجود بیاوریم به طبع انقلاب اسلامی برای شرایط فعلی و رسالتی که برای فراهم کردن بستر علمی موثر است، که حضرت امام خمینی(ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب این مدیریت الهی را به وجود آورده اند.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مسعود صدوق مسؤول حسینیه اندیشه اسلامی قم صبح امروز در مرکز مدیریت حوزه های علمیه، در جمع اساتید و مدیران حوزه ها گفت: در رابطه با مساله مهم پژوهشی و علم در مراکز علمی رکن اصلی، ریشه ای و حساس بحث مهم پژوهش است.

وی افزود: در بخش اقتصادی مردم نیاز به کالاها دارند کارخانه مرکز کالای مردم است؛ اما در بستر علم حوزه کالا می باشد و مردم، کار حوزه هستند توزیع اساتید به شمار می روند؛ پژوهش یک کار کلیدی و تولیدی است.

حجت الاسلام صدوق بیان کرد: اهل سنت با چهار فرقه بعد از چندین سال آثار خود را در این چهار مذهب نوشتند باب اجتهاد برای شیعیان بسته نیست، و از کلام خداوند متعال و از روایات استفاده می کنند.

مسؤول حسینیه اندیشه اسلامی قم تاکید کرد: امامان ما روح القدوس هستند و مخلوق علمی به شمار می روند این در وجود نبی اکرم(ص) و در ائمه دیگر هم وجود دارد؛ علم معصوم با هفتاد و دو اسم اعظم است.

وی عنوان کرد: همه علم هفتاد و سه اسم است اما یک اسم برای ارتقای درجات معصومین می باشد؛ غیر معصومین در قله این فضا از طریق عقل است، در زمان حضرت موسی(ع) علم با سحر، در زمان حضرت عیسی(ع) علم با پزشکی و در زمان پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) اوج ادبیات، شعر و فرهنگ در زمانی که بت پرستی رواج داشته بود خداوند با ادبیات قرآن علم را معرفی کرد؛ و امروزه به عقل است.

این مسؤول مطرح کرد: عقل هم بخشی از وجود ما است؛ وحدت مناسکی برای عقل می باشد و همچنین گفته شده است که در ذات خدا فکر نکنید، خود عقل می تواند فکر کند و مواجه با این موضوع باشد.

حجت الاسلام صدوق بیان کرد: باید اخلاق پژوهشی برای حوزه و دانشگاه به وجود بیاوریم به طبع انقلاب اسلامی برای شرایط فعلی و رسالتی که برای فراهم کردن بستر علمی موثر است، که حضرت امام خمینی(ره) و همچنین مقام معظم رهبری این مدیریت الهی را به وجود آورده اند.

مسؤول حسینیه اندیشه قم در پایان گفت: نظام اسلامی هویت متفاوت دارد و ذاتا عدالت است؛ فقها باید به جنگ غرب بروند در حال حاضر که مقام معظم رهبری یک تنه ایستاده اند جلوی غرب اما لایه دوم نخبگان هستند؛ آن ها هم باید در این راه هم گام با اندیشمندان و بزرگان دین باشند./202/972/ب1

ارسال نظرات