۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۷۶۰۹۸
امام جمعه پلدختر:

فرهنگ حجاب و عفاف رشد معنوی جامعه را در پی دارد

امام جمعه پلدختر با تأکید بر ضرورت ترویج و تبیین فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، گفت: ترویج این مهم امری ضروری بوده و رشد معنوی جامعه را در پی دارد.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ترویج ارزشها است.

وی با اشاره به کشف حجاب از سوی رضاخان، بیان کرد: تضعیف ارزشهای اعتقادی و مذهبی هدف رضاخان از توطئه شوم کشف حجاب در ایران بود.

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه دشمن در طول تاریخ همواره با طرح دسیسه های فرهنگی در پی ضربه زدن به ارزشهای اسلام است، افزود: راه مقابله با این دسیسه ها و خنثی سازی هجمه های دشمن باید فرهنگ سازی گسترده تری صورت گیرد.

حجت الاسلام سوری با بیان اینکه تبیین این مهم یک ضرورت است و عاملی مهم در برابر مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن است، افزود: در سایه نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف شاهد ارتقای معنویت و حفظ امنیت روحی و روانی خواهیم بود.

امام جمعه پلدختر با تأکید بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی در جامعه در راستای خنثی سازی هجمه های فرهنگی دشمن، بیان داشت: باید به این مهم توجه داست که انجام کارهای فرهنگی در حوزه حجاب به مسأله عفاف نیز پرداخته شود چراکه این دو مهم در کنار یکدیگر معنا پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه عفاف دارای ابعادی همچون پاکی کلام، نگاه، رفتار و پوشش است، خاطرنشان کرد: کلام انسان باید به دور از تهمت و دروغ باشد و کسی که کنترل زبان خود را ندارد، عفیف نیست.

حجت الاسلام سوری حجاب را عاملی مهم در جهت ایستادگی در مقابل شیطان عنوان کرد و ادامه داد: در نوع پوشش هر کس خود را شبیه هر گروهی در بیاورد در قیامت با همان گروه محشور می شود.

وی با تأکید بر ضرورت بصیرت افزایی در حوزه حجاب و عفاف، بیان داشت: افراد پس از شناخت و معرفت نباید به گمراهی و ضلالت کشیده شوند./9459/203/ب2

ارسال نظرات