۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۸۵۳۷۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

لباس و پوشش از شاخصه‌های اجتماعی بودن انسان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان لباس و پوشش را از شاخصه‌های اجتماعی بودن انسان عنوان کرد و گفت: با کمک رسانه ها باید در جهت ترویج و تبیین فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گام برداشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حمید رضا حنان بعداز ظهر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، رسانه ها را ظرفیتی عظیم در جهت تبیین و ترویج ارزشها و تقویت فرهنگ حجاب عنوان کرد و گفت: همکاری و تعامل رسانه ها با فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امری مهم در جهت گسترش فعالیتهای فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های محلی لرستان با تدبیر و برنامه‌ ریزی‌های خود همواره یار مسؤولان بوده و رسانه‌های استان از کمیت و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایرانی، اسلامی مد و لباس در خرم‌آباد، بیان داشت: برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف از اهداف مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.

وی از آسیبهای مهم پیش روی کشور را لباس و نوع پوشش عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از آسیبهای پیش رو در این زمینه باید فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام حنان در ادامه لباس را نماد مذهبی، ملی و پوشش برای انسان عنوان کرد و گفت: لباس و پوشش جزئی از قانون است و در جامعه مورد تأکید فراوان است.

وی با اشاره به وجود آیات و روایات فراوانی که در حوزه حجاب و عفاف وجود دارد، اظهار داشت: لباس و پوشش از شاخصه‌های اجتماعی بودن انسان است و انسان بدون حجاب دین ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه رنگها تأثیر بالایی در روحیه انسان دارند، عنوان کرد: رنگ، شکل و جنس لباس در اسلام به عنوان یک دین کامل مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا روایتهای فراوانی وجود دارد./9459/202/ب2

ارسال نظرات