۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۴۹۰۷۹۳
در مصلای نمازجمعه قم؛

نمایشگاه دائمی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برپا می شود

معاون فرهنگی دادگستری استان قم از برپایی نمایشگاه دائمی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مصلای نمازجمعه شهر مقدس قم خبر داد.
آسیبهای اجتماعی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، حجت‌الاسلام یزدی با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در راستای عملیاتی شدن دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره استفاده از ظرفیت مساجد و مصلی نمازجمعه در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی، جلسه‌ی قرارگاه فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور رئیس کل و معاونان دادگستری و ائمه جمعه استان قم برگزار و پیرو مصوبات این جلسه نمایشگاه دائمی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مصلی نمازجمعه راه‌اندازی شد.

معاون فرهنگی دادگستری قم خاطرنشان کرد: این نمایشگاه دائمی با هدف ارتقای آگاهی‌های حقوقی و عمومی شهروندان و نمازگزاران در جوار مصلی نمازجمعه برپا گردیده و در راه‌اندازی غرفه‌های این نمایشگاه از ظرفیت سازمان‌های بهزیستی، تعاون و رفاه اجتماعی، ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی استفاده شده و نمازگزاران و شهروندان از خدمات این نمایشگاه بهره‌مند می‌گردند.

وی گفت: مرکز مشاوره این نمایشگاه بصورت رایگان خدمات مشاوره حقوقی و روانشناختی به نمازگزاران ارائه می‌کند و محصولات فرهنگی و بروشورهای حقوق گام به گام در جهت ارتقای آگاهی حقوقی نمازگزاران توزیع می‌گردد.

حجت‌الاسلام یزدی افزود: به منظور آرامش نمازگزاران در هنگام نماز غرفه آدینه مهد در حاشیه نمایشگاه برپا گردیده و فرزندان نمازگزاران با حضور در این غرفه از آموزش‌های لازم در حوزه مهارت‌های ده‌گانه زندگی و در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب بازی و کلاس آموزشی بهره‌مند می‌گردند.

معاون فرهنگی دادگستری قم همچنین به برپایی غرفه ترویج ازدواج آسان در حاشیه این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این غرفه با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان راه‌اندازی گردیده است و مراجعان به صندوق‌های قرض‌الحسنه جهت اخذ وام معرفی می‌گردند./872/د102/ی

ارسال نظرات