۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۷۳۱
سرمقاله؛

اجنبی، اجنبی است

برخورد غرب با ایران همواره از موضعی بالا و برتر بوده و هیچ گاه در دویست سال گذشته تغییری نکرده.
غربی ها رحم نمی کنند

به گزارش خبرگزاری رسا، مشروطه بر آن بود که بساط سلطه خارجی و دیکتاتوری درباری جمع شود و این خواسته همه ایرانیان بوده و هست؛ البته برخی آن را به دیگ پلوی سفارت انگلستان پیوند زدند و مانع از تحقق خواسته‌های مردمی شدند.

بدین اعتبار، برخورد غرب با ایران همواره از موضعی بالا و برتر بوده و هیچ گاه در دویست سال گذشته تغییری نکرده. این زاویه دید معیوب، استعمارگرانه و خصمانه، فقط زمانی تضعیف، محدود و منزوی شده که پاسخی در خور از جانب جمهوری اسلامی یافته است وگرنه تغییری در مشی و معیار غرب حاصل نشده که بتوانیم ذهنیت خویش را تغییر دهیم. در آخرین نمونه‌ها وزیر خارجه فرانسه، دیروز در تهران بود؛ او سومین وزیر خارجه این کشور در طول سه سال اخیر است و این می‌تواند نشانه‌ای از بی‌ثباتی در سیاست خارجی فرانسه تلقی شود.

با این همه، او قبل از آمدن به تهران، سخنان تهدیدآمیزی را به زبان آورد و در برخی دیدارهای دیروز هم، «لنگ» و دندان برای ما نشان داد. وزیر خارجه قبلی هم وقتی به ایران سفر کرد که همزمان ارتش این کشور با سعودی و آمریکا در خلیج فارس سرگرم برگزاری رزمایشی علیه کشور ما بود.  حالا برخی می گویند فرانسه اوبامای دیگری است؛ برادر دیگر شغال.

این سطح از وابستگی جز همان قاعده تاریخی وادادگی در برابر سفارتخانه اجنبی نیست که 200 سال است مقدرات ما را می‌خواهد رقم بزند. عزت به دست آوردنی است، آن را به سادگی از دست ندهیم./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات