۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۵۸۱۶۵
به همت اوقاف استان تهران؛

آیین روز درختکاری در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن برگزار شد

آیین روز درختکاری به همت اوقاف استان تهران در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) برگزار شد.
درختکاری طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین روز درختکاری به همت اوقاف استان تهران و امامزاده ابوالحسن(ع) امروز با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) برگزار شد.

بنابراین گزارش حجت‌الاسلام قاسمپور جانشین نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی به عنوان سخنران این مراسم با حضور در امامزاده طی سخنانی اظهار داشت: پروردگار متعال کلمه طیبه را شجره پاک تشبیه کرده که ریشه آن در زمین و شاخه‌های آن در آسمان قرار دارد.

وی با استناد به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) درباره شجره طیبه عنوان کرد: ریشه این شجره پیامبر(ص)، شاخه آن حضرت فاطمه(س)، شکوفه آن امیرمومنان امام علی(ع)، و میوه آن امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و برگ‌های آن شیعیان هستند، شیعیان تلاش کنند که سبب زینت این شجره باشند.

حجت‌الاسلام قاسمپور با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز مادر، بیان داشت: دین اسلام برای جایگاه مادران بسیار ارزش و اهمیت قائل است به گونه‌ای که در روایتی از ائمه معصومین(ع) آمده است که برای رفع گرفتاری از پدر و مادر بخواهید برای شما دعا کنند، در این میان نقش مادر برجسته‌تر است.

نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی افزود: مادران به واسطه نقش عظیم خود بر فرزندان در زندگی فردی و اجتماعی آنان بسیار تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به شباهت تقریبی نقش مادر و درخت، ابراز کرد: مادر با عطا کردن شیره جان خود به فرزند او را رشد داده و بزرگ می‌کند درختان هم با دریافت آلودگی از فضا به انسان‌ها هوای پاک عطا برای زندگی عطا می‌کنند.

حجت‌الاسلام قاسمپور درباره اهمیت درختکاری، گفت: درخت برای ادامه زندگی بشر لازم و ضروری است، بر همین اساس پیامبران و اولیاء الهی همواره بر درختکاری توصیه داشته و خود نیز به این سنت حسنه عمل کردند.

نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) به خصوص امیرمومنان امام علی(ع) درختان زیادی را غرس کرده و آن را وقف فقرا کردند، خاطرنشان کرد: وقتی کسی درختی را بکارد و از آن مراقبت کند حتی پس از مرگ هم میوه بدهد دیگران استفاده کنند برای او صدقه جاریه است./۸۱۳/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات