۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۹۶۶۶۴
حجت الاسلام عامری:

روحانیان با پیروی از آرمان های انقلاب دربرابر توطئه های دشمن بایستند

روحانیان با پیروی از آرمان های انقلاب دربرابر توطئه های دشمن بایستند
استاد حوزه علمیه گفت: طلاب ابتدا باید گوهرهای ناب انقلاب را بشناسند و ضمن پیروی از آرمان های انقلاب در میدان حاضر شوند.

حجت الاسلام مهدی عامری استاد حوزه علمیه و معاون پژوهش مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این شبهه که برخی معاندین انقلاب امام را انقلابی بی پایه و اساس و دون مایه معرفی می کنند، انقلاب ایشان را از جمله اصیل ترین انقلابات تاریخ قلمداد کرد و گفت: امام به عنوان مرجعیت شیعه و روحانیت اصیل شیعی با توجه به برخی مبانی فکری و اعتقادی و بعضا مبانی عرفانی قیام کرد و منشا آن ها جز کتاب و سنت نبوده است.

صبغه عقیدتی امام نشان از هوسشمندی ایشان است

وی در ادامه افزود: امام در جوانی در معیت آیت الله شاه آبادی پرورش فکری یافت و با مدرس ها حشر و نشر داشت و این خود نشان از صبغه عقیدتی امام به برپایی چنین حکومتی بر مبنای اسلام دارد، اسلامی که امام با داعیه داری عدل و داد با آن قیام کرد تا ریشه ظلم و بیداد را بگیرد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: هدف اصلی امام راحل، گسترش عدل و داد و رفع تبعیض، بی عدالتی و مبارزه با قشری گری بود که در نتیجه آن به این مهم دست یافت.

امام هیچ وقت زیر بار زور و ظلم نرفت

حجت الاسلام عامری با اشاره به بیداد و ظلمی که در آن جامعه حکمفرما بود اظهار داشت: با توجه به آیه قرآنی لایظلمون و لاتظلمون امام راحل هیچ وقت زیر بار زور و ظلم و بیداد دیگران نمی رفت و با دیدن چنین صحنه هایی تصمیم به مبارزه با ظالمان به حق طلبی مظلومان به پیکار رفت.

وی با اشاره به برخی خاطرات امام در توصیف وضعیت اسلام قبل انقلاب گفت: در برخی خاطرات مکتوب و حتی شفاهی امام به چشم می خورد که مکررا امام خطاب به علمای اسلام می گوید که باید به داد اسلام برسید و اوضاع جامعه هم عصر آن زمان قدری چرکین بود که امام بر حوزه و روحانیت چنین امری را لازم کرد.

حوزه باید گوهرهای انقلاب را بشناسد

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: منظور امام از اعتلای اسلام، صرف انجام امور عبادی نبود بلکه مراد وی از اسلام ناب، رفع تبعیض و طبقات و دوری از اشرافی گری و تعمق در اجرایی کردن احکام ناب اسلام بود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء در تبیین نقش حوزه و روحانیت در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: طلاب ابتدا باید گوهرهای ناب انقلاب را بشناسند و ضمن پیروی از آرمان های انقلاب در میدان حاضر شده و از اخذ اصول به تفریع فروع بپردازند و اجمالات را تفصیل بدهند./811/ت302/ب1

ارسال نظرات