۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۶۰۱۸۷۰
لاریجانی تأکید کرد؛

ضرورت توجه به سد سازی به ویژه در لرستان

ضرورت توجه به سد سازی به ویژه در لرستان
رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تقویت سدسازی تأکید کرد و گفت: اگر به این مهم توجه شود خسارت سیل به این مقدار نمی رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: مسأله ارتباطات نخستین مسأله ‌ای بوده که برای منطقه ضروری است.

وی با تأکید بر ضرورت برقراری راه در مناطق سیل زده افزود: راه ها گرچه طولانی باید برقرار شوند تا برق، آب و گاز و سایر نیازهای مردم برقرار شود.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر مسأله ارتباطات در مناطق سیل زده برقرار شود، به راحتی می توان مشکلات را رسیدگی کرد.

وی با درخواست از حضور وزیر ارتباطات برای برقراری ارتباطات خاطرنشان کرد: این مهم موجب می شود که برای اطلاع از مشکلات و کمبودها نیاز به بازگشت بالگردها نباشد.

لاریجانی با اشاره به اوضاع مردم در مناطق سیل زده اظهار داشت: وضعیت مردم در این شرایط به حدی خاص است که انتظار می رود معاونان وزارت نیرو که حضور یافتند وقت بگذارند و در منطقه بمانند، می‌ارزد که ما وقتمان را در سطح ملی یک مقدار کنسل کنیم.

وی با اشاره به گفته مسؤولان استانی که اگر ماشین‌آلات باشد می‌توانند راه فرعی را برقرار کند، بیان کرد: اگر این نیاز وجود دارد با ستاد کل جلسه بگذارید و با کمک ارتش و سپاه این امکانات را فراهم کنید، درخواست‌هایتان را به نماینده ستاد کل برای ماشین‌آلات اعلام کنید تا نماینده ستاد کل در اسرع وقت آن‌ را تأمین کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: از دولت درخواست شده است که مبالغی را در اختیار استاندار بگذارند تا اقدامات به‌صورت فوری برطرف شود و پیگیری می‌کنم سازمان برنامه و بودجه منابعی را در اختیار استاندار بگذارد تا دستگاه‌های مختلف بتوانند مشکلات را برطرف کنند و برای منابع نقدی نیز مشکل نداشته باشند.

ریییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته حجم سد زیادی در کشور سامان داده شده است، افزود: هم اکنون نیز نباید این کار متوقف باشد ما باید به سدسازی توجه خاص کنیم، در استان لرستان هم باید به سدسازی توجه کنید، اگر همه سدها احداث می‌شد خرابی سیلاب به این مقدار نبود؛ حجم آب سیلاب با میزان مخزن سدها قابل قیاس نیست./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات