۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۵۷۵۴۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نماز و زکات مطهر جان و مال انسان مؤمن است

نماز و زکات مطهر جان و مال انسان مؤمن است
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: وقتی نماز می‌خوانیم جسم و جان ما طهارت پیدا می‌کند و وقتی زکات می‌پردازیم طهارت مالی پیدا کرده و اموالمان بیمه می‌شود و برکت می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست تصویری شورای زکات، با اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی و جمع‌آوری زکات، اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل برداشت محصولات کاشته شده به دست کشاورزان فرا رسیده، همه کشاورزان باید به این موضوع توجه داشته باشند که یکی از واجبات دین در بعد اقتصادی پرداخت زکات است.

وی اظهار کرد: اسلام مجموعه‌ای از ارزش‌های به هم پیوسته‌ای است که مکمل یکدیگرند؛ یعنی اسلام مجموعه‌ای از ارزش‌ها را برای ما در نظر گرفته که هرکدام در بعدی از ابعاد رشد و کمال ما نقشی ایفا می‌کند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: نماز و زکات دو واجبی است که قرآن و اسلام بر آن تأکید کرده؛ به‌گونه‌ای که آیات و روایات زیادی از قرآن و کلام اهل‌بیت (ع) در این موضوع کنار هم آمده‌اند.

وی اظهار کرد: به تعبیری ساده نماز و زکات دوقلو هستند؛ یعنی در قرآن هر جا سخن از نماز است سخن از زکات هم آمده است.

رییس شورای زکات خراسان شمالی گفت: در اولین آیات سوره بقره می‌خوانیم آن‌هایی که به خدا ایمان‌ دارند چند نشانه دارند؛ «الَّذِینَ یؤْمِنُونَ بِالْغَیبِ وَیقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ ینْفِقُونَ» و تأکید می‌شود انسان‌های مؤمن به غیب (خدا باوران) کسانی هستند که هم نماز را به پا می‌آورند و اقامه می‌کنند و هم زکات را به انفاق در زندگی‌شان دارند.

وی گفت: خداوند در آیه 43 سوره بقره می‌فرماید: «وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکاةَ وَارْکعُوا مَعَ الرَّاکعِینَ»؛ یعنی نماز را بپا دارید و زکات را بپردازید و همراه رکوع کنندگان رکوع کنید، چراکه مؤمنان اقامه نماز می‌کنند و زکات می‌پردازند.

امام‌جمعه بجنورد افزود: خداوند در سوره مؤمنون می‌فرماید: «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ وَالَّذِینَ هُمْ لِلزَّکاةِ فَاعِلُونَ» و تأکید می‌کند آنان که در مسئله نماز اهل دل و خشوع هستند در موضوع زکات هم اهل عمل و پرداختند.

وی اظهار کرد: آیات و روایاتی که در موضوع زکات آمده نشان‌دهنده این است که اسلام به وسیله‌های گوناگون می‌خواهد از ما آزمون بگیرد و جان ما را تطهیر و تزکیه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: وقتی نماز می‌خوانیم جسم و جان ما طهارت پیدا می‌کند و وقتی زکات می‌پردازیم طهارت مالی پیدا می‌کنیم و اموالمان بیمه می‌شود و برکت پیدا می‌کند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات