۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۶۲۵۶۶
حجت الاسلام والمسلمین لائینی:

تهی شدن حوزه از روح انقلابی، آسیب جدی برای نظام است

تهی شدن حوزه از روح انقلابی، آسیب جدی برای نظام است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران، انقلابی بودن حوزه را مصداق بارز خیرخواهی دانست و گفت: تهی شدن حوزه های علمیه از روح انقلابی آسیبی برای انقلاب و نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه که در مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) نکا برگزار شد با بیان این که انشاء الله سال تحصیلی جدید همراه با بارش علم، اخلاق و تقوا باشد، گفت: باید در شرایط خاص کرونایی که در آن قرار داریم محتوا و محصول حوزه های علمیه افزوده تر از سال گذشته باشد.

انقلابی بودن حوزه های علمیه بزرگترین مصداق بازر خیرخواهی 

امام جمعه ساری با بیان این که عالم باید زهد پیشه کند و خیرخواه اسلام، مسلمانان، جامعه و طلاب باشد، خاطرنشان کرد: انقلابی بودن حوزه های علمیه بزرگترین مصداق بازر خیرخواهی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که اگر حوزه های علمیه از روح انقلابی تهی شوند، انقلاب، نظام و روحانیت با مشکلات جدی مواجه خواهند شد، تصریح کرد: دوام و بقای نظام اسلامی به انقلابی بودن حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که غیر انقلابی ها تصور نکنند اگر روزی خدای ناکرده پای آمریکا به این کشور باز شد آنها در امان خواهند ماند، افزود: اگر چنین اتفاقی روی دهد همین غیر انقلابی ها نخستین کسانی هستند که در امان نخواهند بود.

اثبات ولایی بودن عزاداران حسینی در ماه محرم

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که این اقدام ارزشمند هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی نشان داد بدنه جامعه و هیأت ها و عزاداران ما ولایی و انقلابی هستند، ادامه داد: همچنین با این اقدام پسندیده هیأت ها و عزاداران مشخص شد جریان مقابل هیچ جایگاهی ندارد.

امام جمعه ساری به بازدید های خود از 40 هیأت مذهبی از گلوگاه تا نور در دهه نخست ماه محرم اشاره کرد و با بیان این که 90 درصد هیأت های مذهبی اصول بهداشتی را رعایت کردند، افزود: این مسأله نشان داد که جامعه ولایت و انقلابی هستند و این برای ما امیدوار کننده و خوشحال کننده است.

بی انگیزگی، عدم تلاش، تبلی و کسل بودن زیبنده حوزه های علمیه نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که فضای مدارس ما باید همراه با انگیره باشد، افزود: افسردگی، ناامیدی، بی انگیزگی، عدم تلاش، تبلی و کسل بودن زیبنده حوزه های علمیه نیست.

جلوگیری از مسافرت ها، ضایعات فرهنگی را کاهش می داد

وی در ادامه سخنان خود به برخی پیشنهادات ارائه شده به ستاد مقابله کرونا اشاره کرد و با بیان این که اگر به آن توصیه ها عمل می کردند و سواحل بسته می شد شاهد اوج سفر در ایام تعطیلات ادامه داد: به طور حتم جلوگیری از این مسافرت ها ضایعات فرهنگی و آن تجمعات که اکثراً هم از نظر بهداشتی رعایت نمی شد را کاهش می داد.

امام جمعه ساری با بیان این که متأسفانه برخی ها حرمت و قدات این ایام را درک و قداست ماه نمی کنند، افزود: این که در روز تاسوعا و عاشورا عده ای از مردم در حال عزاداری و در مقابل برخی ها در سواحل مشغول شادی، خنده و شنا هستند این واقعاً زیبنده نیست.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از مسؤولان ستاد مقابله با کرونا به منظور نظارت های صورت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایام عزاداری حسینی، گفت: ای کاش این نظارت ها در بقیه اجتماعات هم انجام می شد.

امام جمعه ساری همچنین بر ضرورت تشدید نظارت بر بخش های اقتصادی کشور به ویژه قیمت ها، واگذاری صنایع تولیدی و اختلاس ها تأکید کرد و گفت: چنین نظارت های سخت گیرانه ای باید در این بخش ها نیز صورت گیرد./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
سلام و تشکر از مجموعه
0
0