۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۹۴۱۷۳

هزینه سالیانه خشونت مسلحانه آمریکایی‌ها چقدر است؟

هزینه سالیانه خشونت مسلحانه آمریکایی‌ها چقدر است؟
خشونت با اسلحه ۲۸۰ میلیارد دلار در سال برای آمریکا هزینه دارد که این میزان بدون ذکر هزینه‌های روانی برای مردم است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ای بی سی نیوز، بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، خشونت‌های مسلحانه یکی از بیشترین میزان دلایل مرگ و میر در آمریکاست.

طبق این گزارش بیش از ۱۹۴ هزار نفر طی ۵ سال گذشته بر اثر خشونت‌های مسلحانه جان خود را در آمریکا از دست داده اند. به عبارتی دیگر به طور متوسط، سالانه ۳۹ هزار نفر به این دلیل کشته شده اند.

اما آمار وحشتناک تلفات فقط بخشی از این داستان را بازگو می‌کند و برآورد دقیق هزینه‌های خشونت با سلاح خانگی و اثرات آن در خانواده‌ها و جامعه در نسل‌های مختلف امری دشوار است.

بر اساس تحقیقات سازمان‌های دولتی و فعالانی که داده‌های مختلف را از صورت حساب بیمارستان‌ها و دستمزد‌های از دست رفته و به دست آمده از خرید و فروش سلاح بررسی می کنند، تخمین زده می‌شود که حوادث خشونت با اسلحه تقریباً ۳۰۰ میلیارد دلار در سال برای آمریکا هزینه دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، تخمین می‌زند که در مجموع بیش از ۴.۵ میلیون سال از عمر انسان‌هایی که بر اثر این خشونت کشته شده‌اند، از دست رفته است.

این میزان سال شامل از دست دادن بیش از دو دهه از زندگی هر قربانی است که می توانست صرف تشکیل خانواده و کمک به جامعه شود.

کارولین ال یوکام، مدیر تیم مراقبت‌های بهداشتی آمریکا معتقد است که هزینه‌های خشونت با سلاح در آمریکا به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته است، زیرا این مسئله برای سیاست گذارانی که به دنبال راه حل‌هایی برای مهار خشونت با سلاح هستند، اولویت اصلی نبوده است.

یوکام همچنین خاطرنشان کرد که بودجه عمومی یا خصوصی کمی برای پروژه‌هایی که این هزینه‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند اختصاص داده شده است.

با این وجود، یوکام و دیگر کارشناسان معتقدند که نهاد‌های عمومی و غیرانتفاعی آمار و ارقام را دستکاری کرده و کاهش می‌دهند.

به گفته یوکام، هزینه‌های درمان حاصل از خشونت با اسلحه در آمریکا، ۶۰ درصد از هزینه های درمانی آمریکا را تشکیل می‌دهد و این یعنی فقیرترین قشر آمریکا که از مزایای بیمه برخوردار نیستند، بیشترین بار خشونت با اسلحه را متحمل می‌شوند.

اما محققان دیگر دریافتند که صورتحساب پزشکی اولیه تنها کسری از هزینه‌های کلی خشونت با اسلحه است. حتی بازماندگان خشونت با اسلحه اغلب می‌توانند با هزینه‌های فلج کننده مرتبط با مراقبت مواجه شوند که تحت پوشش بیمه خصوصی یا دولتی قرار نمی‌گیرند، مانند توانبخشی، دارو‌ها و سایر آزمایشات پزشکی.

در اوایل سال جاری، گروه غیرانتفاعی Everytown for Gun Safety که از سیاست‌های کنترل اسلحه حمایت می‌کند، از داده‌های چندین منبع از جمله پروژه هزینه و استفاده از مراقبت‌های بهداشتی فدرال و CDC برای مطالعه جامع‌تر در مورد هزینه‌های خشونت با سلاح استفاده کرد و هزینه خشونت با سلاح را ۲۸۰ میلیارد دلار در سال تخمین زد.

بر اساس گزارش این گروه، هزینه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت پزشکی از جمله توانبخشی و خدمات سلامت روان به طور متوسط ​​حدود ۳.۵ میلیارد دلار در سال برای آمریکا بوده است.

تجزیه و تحلیل‌های این گروه همچنین تخمین می‌زند که کارفرمایان، روزانه ۱.۴ میلیون دلار در بهره وری، درآمد و هزینه‌های مورد نیاز برای استخدام و آموزش جایگزینی برای قربانیان خشونت با اسلحه از دست می‌دهند.

از طرفی دیگر نیز سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار صرف هزینه‌های دادگاه و وکیل برای رسیدگی به این نوع شکایات می‌شود. این بدون ذکر هزینه‌های روانی بر خانواده، اعضای جامعه و شاهدان خشونت است. یعنی حتی خانواده هایی که تا به حال مورد خشونت با اسلحه قرار نگرفته‌اند، باز هم این حوادث بر ذهن و روان آن ها تاثیر خود را خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات