۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۷۰۵۵۷۱

حقوق معلمان و حق التدریسی باید مرتب واریز شود

حقوق معلمان و حق التدریسی باید مرتب واریز شود
قالیباف نوشت: کلیه پرداخت‌های مشابه حقوق و دستمزد مثل حق التدریس، حق الزحمه، ساعتی، حق نظارت و ... باید ماهانه پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛  رئیس مجلس در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: این اقدام با تصویب مجلس در فرآیند بررسی بودجه ۱۴۰۱ و برای کاهش فشار‌های غیرقابل تحمل معیشتی برای برخی گروه‌ها صورت گرفته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۶ اسفند پارسال مصوب کردند تا کلیه پرداخت‌های مشابه حقوق و دستمزد مانند حق‌التدریس، حق‌الزحمه، ساعتی، حق نظارت و پاداش شورا‌های حل اختلاف، هزینه اجتناب‌ناپذیر محسوب و باید به صورت ماهانه پرداخت شود.

۱۰ روز بعد نیز یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از پرداخت حق التدریس سه ماهه معلمان شاغل و دو ماه و نیمه معلمان خرید خدماتی خبر داد و گفت: سایر مطالبات امسال معلمان داخل و خارج از کشور پرداخت شده و هیچ بدهی از این جهت نداریم.

گفتنی است، معلمان حق التدریسی، ساعتی یا حق الزحمه گروهی از معلمان شاغل در وزارت آموزش و پرورش هستند که استخدام رسمی ندارند.

برای مثال معلمان حق التدریسی برای رفع نیاز به معلم در برخی مناطق به ویژه مناطق محروم در حال فعالیت هستند و به نسبت معلمان رسمی، مزایای کمتری به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

غالب معلمان حق التدریسی در مراتب پایین تری مثل ابتدایی و پیش دبستانی مشغول به تدریس هستند و حقوق کمتری نیز دریافت می‌کنند که بیشتر مواقع نیز با چند ماه تاخیر پرداخت می‌شود.

ارسال نظرات