۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۰۸۲۲۶
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم:

موضوع دفاع از مردم فلسطین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

موضوع دفاع از مردم فلسطین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام جلیلیان گفت: موضوع دفاع از مردم فلسطین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و عزت جامعه اسلامی در سایه همین واجب الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان امروز در جلسه امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه، شهادت را بالاترين نعمت خداوند به بندگان مجاهد و مخلص دانست و اظهار داشت: یکی از بزرگترین توفیقات الهی به بندگان خاص و ویژه خود شهادت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) گفت: قرآن، اولين وظيفه همه انبيا را امر به معروف و نهى از منكر مي داند و مى فرمايد: «ما در ميان هر امّتى، پيامبرى را مبعوث كرديم كه مهمترين وظيفه آنان دو چيز بود: يكى امر به يكتاپرستى كه بزرگ ترين معروف هاست «اَنِ اعْبُدُوا اللَّه»، و دوم نهى از اطاعت طاغوتها كه بزرگ ترين منكرهاست «اِجْتَنِبُوا الطَّاغوتَ».

وی گفت: در دعای سی و هشتم صحیفه سجادیه، امام سجاد(ع) خطاب به خداوند متعال عرضه می‌دارند، پروردگارا! در پیشگاه تو از سه چیز عذرخواهی نموده، و پوزش می‌طلبم: از مظلومی که در حضور من مورد ظلم و ستم قرار گرفته، و یاریش نکردم. از کسی که خدمتی به من کرده، و من از او قدردانی و تشکر ننمودم و از شخص خطاکاری که در حق من بدی کرده و عذرخواهی نمود، ولی عذر او را نپذیرفتم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه افزود: این امام همام کمک نکردن به مظلوم را گناه می‌شمرد، و لذا به درگاه خداوند عذر تقصیر می‌آورد و این نشان دهنده اهمیت این موضوع است‌.

وی خاطر نشان کرد: ۸ سال جنگ تحمیلی ایران نیز یکی از مصادیق مبارزه با بزرگترین منکر و طاغوت بود لذا همه شهدا شهید امر به معروف و نهی از منکر هستند.

حجت الاسلام جلیلیان به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب فوری و عینی اشاره کرد و گفت: ۴ وظیفه اصلی که در حکومت حضرت حجت(عج) سرلوحه کار قرار خواهد گرفت برپایی نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بیان داشت: همانطور که در حدیثی از حضرت علی(ع) نقل شده است تمام کارهای نیک، حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر چون قطره آبی است در برابر دریای پهناور است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) افزود: امر به معروف و نهی از منکر مایه عزت و سربلندی جامعه اسلامی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش راهپیمایی روز قدس را مرحله‌ای از مراحل امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: امروز موضوع دفاع از مردم فلسطین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و عزت جامعه اسلامی در سایه همین واجب الهی است.

حجت الاسلام جلیلیان روز قدس را روز نهی از منکر استکبار و اسرائیل عنوان کرد و اظهار داشت: حضور در راهپیمایی روز قدس براساس یک وظیفه دینی، ملی بردوش ‌ماست و راهپیمایی این روز توسط امام راحل(ره) بنیان نهاده شد.

وی اظهار داشت: امروز به عنوان یکی از مصداق های امر به معروف معروف نهی از منکر باید به مساله فلسطین توجه داشته باشیم چرا که امروز منکری بالاتر از این نیست که اسرائیل با روحیه استکباری ظلم می کند و مردم بیگناه فلسطین را به خاک و خون کشیده است.

حجت الاسلام جلیلیان بیان داشت: شهیدان برای پیاده کردن دستورات اسلام و مقابله با ظالم ایستادند و راه نورانی خود را طی کردند و امیدوارم ما نیز با حضور گسترده در روز جهانی قدس بار دیگر بتوانیم با امام(ره) و شهدا تجدید بیعت کنیم.

وی همچنین از برگزاری اولین کنگره ملی شهدای روحانی کشور در چهارم خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: استان کرمانشاه ۵۳ شهید روحانی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که مصاحبه با خانواده شهدای روحانی استان، دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدای روحانی از برنامه های پیش بینی شده به این منظور است./1400/

ارسال نظرات