۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۷۳۲۹۵۸
حجت الاسلام جلالی در گفت‌وگو با رسا:

قوانین موجود برای بازدارندگی مسأله کشف حجاب کافی است

قوانین موجود برای بازدارندگی مسأله کشف حجاب کافی است
نماینده مجلس کشف حجاب را به دلیل ضربه زدن به کشور اسلامی از حرام های سیاسی عنوان کرد و گفت: قوانین موجود برای بازدارندگی مسأله کشف حجاب کفایت می کند.

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، از پیامدهای اجرای احکام اسلامی برای شخص یا اجتماع سخن گفت و افزود: پیامد نخواندن نماز متوجه من است و به صورت غیر مستقیم در اجتماع تأثیر می گذارد اما بعضی احکام غیر از پیامدهای فردی دارای پیامدهای اجتماعی نیز هست.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در مثالی پیرامون این مسأله بیان کرد: کشف حجاب، هم حرام شرعی است چون پیامد شخصی دارد و هم حرام سیاسی است چون در سیاست به کشور اسلامی ضربه می زند و این حرام سیاسی چند وجه دارد.

تبیین حرام سیاسی بودن کشف حجاب

وی توضیح داد: نفوذی دشمن شدن، فراهم کردن زمینه برای سوء استفاده دشمن، مسموم کردن فضای جامعه و مواردی از این دست از آثار کشف حجاب در جامعه اسلامی است؛ این حرام شرعی و سیاسی باعث سست شدن بنیان خانواده می شود و ممکن است به فروپاشی نهاد خانواده منجر شود؛ جامعه چیزی جز خانواده ها نیست و فروپاشی خانواده فروپاشی جامعه است.

حجت الاسلام جلالی درباره قوانین موجود در موضوع مبارزه با کشف حجاب ابراز داشت: همانطور که انباشت و تراکم قانون داریم، خلأ قانون هم داریم اما قوانین موجود برای باز دارندگی کفایت می کند؛ البته زمانه هوشمندسازی، فضای مجازی و دولت الکترونیک است، پس باید قوانین را روزآمد و متناسب با زمان تغییر داد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی 32 سازمان کشوری را مرتبط با مقابله با بی حجابی عنوان کرد و پس از تقسیم آن ها به سازمان های ایجابی فرهنگ ساز و بازدارنده، گفت: وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما باید در فرهنگ سازی کارهای لازم را انجام دهند و وزارت کشور و نیروی انتظامی باید در حدود مسئولیت خود کوشا باشند.

لزوم حمایت قوه قضائیه و دولت از طرح عفاف و حجاب پلیس

وی با تقدیر از عملکرد سردار رادان در دوره جدید مسئولیت، در تبیین طرح جدید عفاف و حجاب تصریح کرد: این طرح باید به وسیله قوه قضائیه و دولت در قالب طرح یا لایحه به مجلس بیاید و کمکی برای سردار رادان و همکارانشان در مقابله بهتر با کشف حجاب باشد.

حجت الاسلام جلالی دولت فعلی را در زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مانند آن وارث ترک فعل های دولت های گذشته توصیف کرد و گفت: دولت های پیشین در حوزه های مختلف کم کاری کرده اند و دولت کنونی پاسخگوی ترک فعل آنان است؛ برای مثال کمبود برق به دلیل کمبود نیروگاه های برقی است که دولت های گذشته باید آن ها را به وجود می آوردند؛ در حوزه فرهنگی هم از دولت هاشمی تاکنون بسیاری از خطوط قرمز فرهنگی نادیده گرفته شده است.

کار سخت دولت در اصلاح امور/ مشکلات حوزه عفاف و حجاب ریشه در دولت های گذشته دارد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون دولت می خواهد مسیری که سال ها به خطا رفته را تغییر دهد و به مسیر درست برگردد که کار بسیار سختی است؛ انجام بیست سال کار خطا، سبک و روش ایجاد کرده است و طبیعی است که عامل مسائل امروز در حوزه عفاف و حجاب در دولت های گذشته ریشه دارد.

وی با تأکید بر بی تفاوتی، بی انگیزگی، تساهل و تسامح درباره اجرای قانون عفاف و حجاب از دوره کارگزاران و سازندگی تاکنون گفت: برگشتن به راه خدا و قرآن، از مسیری که سی و چهار سال به خطا رفته اند کار دشواری است که همت همه دستگاه ها و تلاش مضاعف دولت را می طلبد.

محمود لطیف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
زنی که حجاب رو قبول نداره
یعنی قوانین اسلام رو قبول نداره!

زنی که قوانین اسلام رو قبول نداره
نباید مهریه بهش تعلق بگیره
چون مهریه قانون اسلامه،
نباید بهش نفقه تعلق بگیره
چون نفقه قانون اسلامه،
نبایدحضانت فرزند رو تا ۷ سالگی بدن بهش
چون حضانت قانون اسلامه،
نبایداز سرباز معاف باشه
چون معافیت زنها از سربازی قانون اسلامه
1
1