۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۸
کد خبر: ۷۳۷۸۷۴
مدیر ستاد اقامه نماز لرستان تبیین کرد؛

آثار تربیتی نماز در زندگی فردی و اجتماعی

آثار تربیتی نماز در زندگی فردی و اجتماعی
حجت الاسلام چراغی با اشاره به آثار تربیتی نماز در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: عمل نیک از آثار تربیتی نماز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی در شورای اقامه نماز در اداره امور مالیاتی استان با بیان اینکه ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی که از مصادیق منکرات به شمار می رود، حرص و بخل است و با تأکید بر ضرورت مهار این دو مقوله، گفت: اگر حرص و بخل مهار نشود، منجر به بروز منکرات و شیوع بسیاری از آسیب‏ های اجتماعی می‏ شود و راه مهار آن ترویج ارزش ها است.

وی بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در جامعه و توجه به این مهم در ادارات، خاطرنشان کرد: خداوند متعال یک میزان و ترازویی را به عنوان نماز قرار داده است؛ اگر کفه ترازو به سمت فحشاء و منکرات سنگینی نماید، نشان از تضییع نماز در جامعه و چنانچه کفه ترازو به سمت کاهش فحشاء و منکرات سنگینی نماید، نشان از بزرگداشتن و ادای حق نماز در جامعه است.

حجت الاسلام چراغی در ادامه بیان کرد: یاد خدا و آرامش روحی و روانی انسان در سایه نماز باعث می شود که به اوامر شیطان بی توجهی کند.

وی بیان کرد: نمازگزار واقعی که به حفظ حدود و شرایط نماز پای بند است به نیکی عمل  می کند و قرآن در سوره مبارکه مؤمنون این مهم را به تصویر می کشد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات