۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۷۴۳۷۵۴
تاکید استاندار مرکزی؛

ضرورت پرداخت وام فرزندآوری تنها با یک ضامن

ضرورت پرداخت وام فرزندآوری تنها با یک ضامن
میرزاخانی با بیان اینکه پرداخت وام فرزندآوری به متقاضیان با دو ضامن قابل قبول نیست، گفت: پرداخت وام باید با یک ضامن انجام شود.
به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، مخلص الائمه امروز در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی گفت: بر اساس قانون جوانی جمعیت، برای دریافت وام باید یک ضامن معرفی شود و درخواست دو ضامن از سوی بانک ها درست نیست و برای خانواده ها دغدغه ایجاد کرده است.
او با بیان اینکه بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات همکاری خوبی داشتند افزود: بانک های خصوصی استان هم باید همسو با قانون جوانی جمعیت، برای پرداخت تسهیلات فرزندآوری همکاری داشته باشند؛ استاندار مرکزی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی و وزارتخانه های مجری قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای بهره مندی مردم از مشوق های اقتصادی مقرر در قانون به تکالیف خود عمل کنند و واحدهای استانی خود را در مقابل مطالبات مردم پشتیبانی کنند تا روند اجرای قانون از کندی خارج شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی هم گفت: مشوق های قانونی برای شرکت های دانش بنیان یا شرکت های اقتصادی برای حمایت از زوج های نابارور باید ایجاد شود چرا که هزینه درمان این زوج ها بسیار بالا است.
 
حسن میرزاخانی افزود: این مشوق ها در حوزه جوانی جمعیت هم باید ارائه شود چرا که قانون جوانی جمعیت اهمیت بالایی دارد و اجرای آن نیازمند مشوق های ویژه است؛ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی هم با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بهزیستی برای سپردن کودکان بی سرپرست و تسهیل این موضوع در راستای جوانی جمعیت استفاده کرد گفت: کارگروه مقابله با سقط جنین در استان مرکزی تشکیل شده است.
 
مفتح زاده افزود: جلسه امروز، نخستین جلسه تخصصی اقتصادی قانون جوانی جمعیت استان بود که زمینه ساز ورود جدی دستگاه اجرایی به موضوع جوانی جمعیت است.
ارسال نظرات