۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۷۴۶۹۹۶
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسا:

مجلس آینده باید انقلابی‌تر از مجلس کنونی باشد

مجلس آینده باید انقلابی‌تر از مجلس کنونی باشد
حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه عملکرد این دوره مجلس مورد تأیید رهبر انقلاب بوده است، تصریح کرد: باید مجلس آینده انقلابی تر از مجلس کنونی باشد و مجلس دوره بعد عیار‌های کنونی این مجلس را داشته و تقویت شده نقاط مثبت باشد.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید مدرس و روز مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی یکی از سه قوای نظام اسلامی ایران است که باید هم راستا و همراه دیگر قوا حرکت کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: نقشه جامعی توسط رهبر معظم انقلاب برای اداره کشور طراحی شده که مجلس  شورای اسلامی می تواند نقش بسیار تأثیرگذار و مهمی را در این نقشه راه ایفا کند؛ اما اگر مجلس شورای اسلامی با نقشه جامع کشور همراهی نکند علی القاعده نمی تواند خود را در تراز انقلاب اسلامی نشان دهد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب 4 سال پیش سیاست های کلی قانون گذاری را ابلاغ کردند، بنابراین اگر مجلس شورای اسلامی این سیاست های کلی نظام و رهنمودهای رهبری را نصب العین خود قرار دهد، مجلس تراز انقلاب اسلامی خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده به تنهایی کاری از پیش نمی برد، ماهیت مجلس شواری اسلامی با دیگر دستگاه های اجرایی متفاوت است، دستگاه های اجرایی رئیس و مسؤول است که دستور می دهد و دیگر اعضای آن دستورات را اجرا می کنند، اما مجلس شورای اسلامی با همکاری تمام نمایندگان و همکاری دیگر نهادها است که می تواند کارهای نظام را به پیش ببرد، از این رو باید به عملکرد مجموع مجلس شورای اسلامی توجه کرد.

وی به تبیین عملکرد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در مجموع ارزیابی رهبر معظم انقلاب از این دوره مجلس مثبت بوده است و در آخرین جلسه ای که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) خدمت ایشان حضور داشتند بازهم ایشان از خدمات این مجلس دفاع کردند و ارزیابی مثبتی داشتند.

حجت‌الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه در سال انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، گفت: باید مجلس آینده انقلابی تر از مجلس کنونی باشد، اگر رهبر معظم انقلاب عملکرد این مجلس را پسندیدند باید مجلس دوره بعد عیارهای کنونی این مجلس را داشته باشد و تقویت شده نقاط مثبت باشد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات