۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۷۴۹۸۸۶
روایت آیت الله رمضانی درباره دیدگاه های سیاسی اجتماعی آیت الله نجفی؛

انقلاب اسلامی؛ «خمینی الحدوث و خامنه ای البقا»

انقلاب اسلامی؛ «خمینی الحدوث و خامنه ای البقا»
آیت الله رمضانی گفت: مرحوم آیت الله نجفی انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از بزرگترین تحولات جهانی و قرن می نگریست و می گفت انقلاب خمینی الحدوث و خامنه ای البقاست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم بزرگداشت و ارتحال آیت الله نجفی مفسر و عالم وارسته پاکستان که چهارشنبه شب در حرم حضرت معصومه برگزار شد، با اشاره به فضیلت اعمال ماه رجب گفت: خوشا بحال افرادی که فیوضات و معنویات ماه رجب را درک و از آن بهره و توشه گیرند.

وی با بیان اینکه آیت الله نجفی از علمش برای نشان دادن راه و مقصد به مسلمین بهره برد، ابراز کرد: از ویژگی های برجسته این عالم می توان به تبحر او در علوم دینی یاد کرد، علمش را همانند انبیا و اوصیاء الهی در راه هدایت مسلمانان خرج کرد.

وی افزود: متخلق و مودب بودن از دیگر ویژگی های این عالم بود، خداوند پیامبر را با خلق عظیم مبعوث و به جهانیان معرفی می کند لذا کسی شایستگی پیدا می کند امر دین به او سپرده می شود که متخلق به اخلاق محمدی باشد.

انقلاب اسلامی؛ «خمینی الحدوث و خامنه ای البقا»

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به تواضع و فروتنی این عالم وارسته پاکستان تصریح کرد: او برای خودش حساب باز نمی کرد و هیچ گاه خودش را بزرگ نمی‌دید لذا بین مردم بزرگ بود و برایش حساب ویژه باز کرده بودند.

آیت الله رمضانی ادامه داد: هرکجا که لازم می دید شجاعانه از مکتب اهل بیت دفاع می کرد، در موارد بسیاری که دشمنان در پاکستان به دنبال اختلاف افکنی بودند این عالم با وحدت میان مسلمانان جلوی اختلافات را می گرفت و معتقد به وحدت امت اسلام بود.

وی با اشاره به زمان شناس بودن آیت الله نجفی تصریح کرد: ایشان عالم به زمانه بود و به وقت موضع می گرفت و به معنای واقعی خدوم و آینده نگر بود و برای تربیت نسل جوان اهتمام ویژه ای نشان می داد، در زلزله و سیل پاکستان بیش از یازده هزار منزل بوسیله سرمایه اجتماعی خود ساخت.

انقلاب اسلامی؛ «خمینی الحدوث و خامنه ای البقا»

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه آیت الله نجفی انقلاب اسلامی ایران را یک تحول می دانست، خاطرنشان کرد: ایشان معتقد به تحولات اجتماعی بودند و انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از بزرگترین تحولات جهانی و قرن می نگریست و می گفت انقلاب خمینی الحدوث و خامنه ای البقاست.

وی افزود: نقش علما تبیین جامعه دینی می باشد که پس از پیامبر به ائمه و سپس به علما سپرده شده است، دشمن به دنبال گرفتن نقش سیاسی از دین و آموزه های دینی است لذا تبیین درست و تحلیل صحیح و البته در قالب جدید از ضروریات حوزه علمیه است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: امروز باید در اقتصاد، فرهنگ و سیاست از دانش روز بهره و استفاده کرد، عالم دینی باید پاسخ به پرسش ها را بر اساس مکتب اهل بیت بدهد و رابطه اش را با نسل جوان بهبود ببخشد و با جهل نسبت به معنویت دینی مبارزه کند چرا که جهل موجب فاصله از دین می شود.

وی با بیان اینکه عالم باید جلوی انحرافات بایستد، ابراز کرد: غرب نتوانسته پاسخ بسیاری از پرسش ها را بدهد و پاسخ غرب به انسان یک بی هویتی و با بحران رو به رو است و ما معتقدیم آنچه می تواند انسان را با جامعه و هویت گمشده اش آشنا کند تنها و تنها دین است لذا از عالم دینی این انتظار می رود که در مقابل، انحرافات و شبهات بایستد.

وی افزود: آیت الله نجفی نقش آفرین در معنویت دینی و معرفی دین به جامعه بود، خواص او را پذیرفته بودند و آثار فراوانی هم به چاپ رساندند و تا پایان عمر به عنوان مرجعیت در پاکستان نقش آفرینی کردند.

گزارش تصاویری رسا از این مراسم را اینجا ملاحظه کنید.

ارسال نظرات