۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۵۳۴۰۸
آیت الله فقهی مطرح کرد؛

غفلت؛ خطری بزرگ در مسیر بندگی خدا

غفلت؛ خطری بزرگ در مسیر بندگی خدا
استاد اخلاق حوزه علمیه با تاکید بر اینکه تمام افراد متقی و غیر متقی به خداوند متعال احتیاج دارند، تصریح کرد: خطر بزرگ برای کسانی که در بندگی خداوند موفق هستند غفلت است؛ کسانی که دل به نماز می‌بندند نه به خدای نماز، دچار غفلت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،، آیت الله سید احمد فقیهی در نخستین جلسه درس اخلاق ماه مبارک رمضان که شب گذشته در حسینیه امام خمینی (رحمةالله‌علیه) قم برگزار شد، یکی از بهترین اسباب جذب رزق و روزی برای انسان‌ها را دعا دانست و اظهار داشت: البته باید در کنار دعا کار و فعالیت باشد؛ انسان اگر به خود تکیه کند رزق و روزی را از جای دیگر پیگیری می‌کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با تاکید براینکه یکی از بهترین راهها برای تربیت فرزندان دعا برای آنها است، ابراز کرد: با دعا کردن خداوند شرایطی را فراهم می‌کند که رفیق خوبی در مسیر فرزندان قرار گیرد که موجب رشد و سعادت آنها شوند.

وی با اشاره به اینکه خیر در هیچ جا مگر در نزد خداوند پیدا نخواهد شد، گفت: برای در امان ماندن از شدائد، سختی‌ها و کید شیطان باید به خداوند متعال پناه برد؛ خواندن دعای جوشن صغیر در کنار خواندن دعای جوشن کبیر در ماه مبارک رمضان اثربخش است.

آیت الله فقیهی با تاکید بر اینکه تمام افراد متقی و غیر متقی به خداوند متعال احتیاج دارند، ابراز کرد: خطر بزرگ برای کسانی که در بندگی خداوند موفق هستند غفلت است؛ کسانی که دل به نماز می‌بندند نه به خدای نماز، دچار غفلت خواهند شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اینکه بلعم باعورا در سن پیری منحرف و شیطان پیرو او شد، مطرح کرد: گاهی انسان بر اثر عبادت دچار غرور خواهد شد به نحوی که گویا به خداوند نیاز ندارد؛ اولیای الهی به رحمت الهی بیشتر نیاز دارند؛ نباید گمان شود که اگر عده ای گناه کنند خدای متعال با آنها کاری ندارد.

ارسال نظرات