۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۵۴۰۲۵
آیت الله اعرافی تأکید کرد؛

ضرورت طراحی الگوی نو و مطلوب برای مدیریت شهری

ضرورت طراحی الگوی نو و مطلوب برای مدیریت شهری
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به فقدان یک الگوی نو و مدل شهرسازی مطلوب در کشور، مسؤولیت هوشمند سازی شهر را با شهرداری دانست و از لزوم طرح پیوست و برنامه برای این امر سخن گفت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در دیدار نوروزی دکتر سقائیان نژاد شهردار قم و هیئت همراه که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و قبولی عبادات همگی در ماه مبارک رمضان گفت: قم یک مشعل فروزان و پرچم برافراشته است که نقطه محوری ایران و جهان می باشد و در کمتر جایی می توان شهری شبیه این کانون فروزان را یافت، لذا هر کاری که در مدیریت شهری قم انجام می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به فقدان یک الگوی نو و مدل شهرسازی مطلوب در کشور، اظهار کرد: در شهری مثل اصفهان شخصیت کم نظیری همچون شیخ بهایی که هم معارف اسلامی و هم دانش معماری و شهرسازی زمان خود را به خوبی می دانستند حضور داشتند و اصفهان را به خوبی مهندسی و مدیریت شهری کردند و امروزه چنین خلائی در کشور محسوس است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: راه حل این مشکل آن است که یک تیم علمی متشکل از مدیران اجرایی، افرادی از دانشگاه و حوزه و گروه‌های مردمی تشکیل شود و کار علمی و کارشناسی انجام دهند و در نهایت این هیئت اندیشه ورز طرح ارائه دهد؛ اگر این کار سخت و دشوار به خوبی انجام شود خدمت بزرگی به کشور خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به هوش مصنوعی و لزوم هوشمند سازی شهر، ابراز داشت: هوشمند سازی شهر که مسئولیت آن با شهرداری می باشد کار مهمی است که باید برای آن پیوست و برنامه داشت، ما نیز در حوزه آمادگی داریم تا در این عرصه هر کمکی می شود انجام دهیم.

امام جمعه قم لزوم توجه به عدالت اجتماعی در همه مناطق شهری را خواستار شد و تاکید کرد: عدالت اجتماعی و همگن بودن خدمات در همه مناطق شهر باید رعایت شود به ویژه لازم است بیش از پیش به مناطق محروم و کم برخوردار شهر توجه بیشتری شود، چرا که بسیاری از آسیب های اجتماعی با کارهای خوب شهرداری قابل پیشگیری می باشد.

وی اظهر کرد: همانگونه که سالهای قبل نیز گفته شد توجه بیشتر به محوریت حرم مطهر، مدرسه فیضیه و حوزه و تسهیل در رفت و آمد زائران و مجاوران به حرم مطهر و مراکز حوزوی امر بسیار مهمی است که همچنان باید به آن توجه کرد.

آیت الله اعرافی در پایان با تقدیر از برخی حمایت های شهرداری از مساجد قم گفت: مسجد در اداره امور روزمره خود نباید وابسته به دولت باشد و لازم است که همچنان مردمی اداره شود، اما مسائل زیرساختی آن همچون تامین پارکینگ و... از وظایف شهرداری است که این حمایت ها از مساجد و شکل گیری مساجد قوی کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها را در پی دارد.

در ابتدای این دیدار دکتر سقائیان نژاد شهردار قم به بیان گزارشی از فعالیت های و برنامه های انجام شده در سالی که گذشت پرداخت.

ارسال نظرات