۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۷۵۴۰۸۵
آیت الله موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با رسا:

بدون نظارت بر عملکرد مسئولان اقتصادی، مطالبات رهبر انقلاب تحقق پیدا نخواهد کرد

بدون نظارت بر عملکرد مسئولان اقتصادی، مطالبات رهبر انقلاب تحقق پیدا نخواهد کرد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر نظارت ها در کشور کاملاً تقویت نشده و خیانت برخی از ناظرین و بازرسان از طریق محاکم قضایی جواب داده نشود، مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت کامل تحقق پیدا نمی کند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به وظیفه مسؤولان و مردم در تحقق شعار سال 1403 و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: همه ما مردم و در رأس آن، مسئولان وظیفه دارند که شعارهای سال رهبرمعظم انقلاب اسلامی را پیگیری کرده و در تحقق آن تلاش و کوشش کنند.

وی افزود: الحمدالله پیگیری هایی در این راستا به چشم می خورد که تاسیس مراکز دانش بنیان و فعالیت های اقتصادی مختلف از جمله تلاش های مسئولان در این زمینه است؛ اما باید تلاش های خود را بیش از پیش تقویت و افزایش داده و مشکلات مالی، حقوقی و حتی مشکلات دریافت مجوز تولیدکنندگان را برطرف کنند.

قوانین دست و پاگیر در رونق کسب و کار تولیدکنندگان رفع شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: باید مسئولان اجرایی کشور، قوانین دست و پاگیر در رونق کسب و کار تولیدکنندگان را با همکاری هم شناسایی کرده و رفع کنند و در صورتی که نیاز به قوانین جدید برای این مسئله باشد، از طریق قوه مقننه پیگیر شده و زمینه های لازم برای رونق تولید و تقویت اقتصاد را به وجود آورند.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به لزوم بازرسی و نظارت بر عملکرد مسئولانی که وظیفه نظارت و اجرای قوانین مرتبط با رونق تولید و اقتصاد را دارند تاکید کرد: باید با بازرسی لازم از این مسئولان و عملکرد آنان یقین حاصل شود که آنان به وظایف محوله خود عمل می کنند؛ به عنوان مثال باید بازرسی شود که بانک هایی که باید تسهیلاتی به تولید کنندگان دهند، آیا به وظایف خود در این راستا عمل می کنند یا خیر؟

وی با اشاره به لزوم رسیدگی به کم کاری ها و کوتاهی های انجام گرفته در مسئله قاچاق کالا و لزوم نظارت بیشتر در این زمینه تاکید کرد: اگر نظارت ها در کشور کاملاً تقویت نشده و خیانت برخی از ناظرین و بازرسان از طریق محاکم قضایی، جواب داده نشود تا دست این افراد کوتاه شود، مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت کامل تحقق پیدا نمی کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به لزوم نقش آفرینی مردم در زمینه اقتصادی و رونق تولید افزود: باید مردم نیز در موضوع اقتصادی و رونق تولید گام برداشته و با ورود به این عرصه در تقویت اقتصاد کشور سهیم بوده و نقش آفرینی کنند؛ نباید نگاه آنان به تولید و کسب و کارها، نگاه پشت میز نشستن باشد.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به نقش آفرینی و تاثیرگذاری کسب و کارهای خُرد در رونق اقتصادی بیان داشت: نباید از تاثیرگذاری کسب و کارهای خرد در رونق تولید و تقویت اقتصاد، غفلت شده و کوچک شمرده شوند؛ بلکه باید این گونه کسب و کارها در کشور حمایت شده و از آنان پشتیبانی شود.

سعید چراغی
ارسال نظرات