۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۷۵۶۴۴۲
حجت‌الاسلام بیگدلی:

آیت الله نجفی درس آموخته مکتب امام صادق بود

آیت الله نجفی  درس آموخته مکتب امام صادق بود
استاد حوزه علمیه تجلیل از علما و شاگردان مکتب امام صادق علیه‌السلام را بر حوزه علمیه لازم دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بیگدلی سخنران مراسم سالگرد آیت الله ضیاء الدین نجفی که شنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم برگزار شد، گفت: خداوند در آیه ۱۷۵ سوره نساء می فرماید افرادی که به خدا ایمان آورده اند و عمل صالح انجام می دهند، خداوند این دو گروه را به صراط مستقیم هدایت می کند و از رحمت خود بهره مندشان می گرداند.

وی با بیان اینکه صراط مستقیم راه امیرالمومنین (ع) است، ابراز کرد: از این آیه دو مورد به دست می آید که چنین افرادی هم داخل در رحمت عام و خاص می شوند اما رحمت خاص جاذبه هایی می خواهد.

سخنران مراسم عفو و گذشت را موجب جذب رحمت خاص پروردگار برشمرد و اظهار داشت: در این دنیا به یکدیگر رحم و مروت کنیم تا خداوند ما را مورد رحمت و عفو خود قرار دهد.

حجت الاسلام بیگدلی ادامه داد: جاذب دیگر رحمت الهی، احسان و نیکوکاری است، اما استغفار نیز رحمت و عفو الهی را در بردارد، حضرت نوح به قومش فرمود رو به خدا بیاورید که اگر استغفار کردید خداوند نه تنها شما را می بخشید بلکه رحمتش را بر شما نازل می کند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: تجلیل از شخصیتی که از برکات عمرش ۵۰ نوع تالیفات در رشته های مختلف دینی و علمی دارد و در کنار آن فعالیت های تبلیغی دارد بر حوزه علمیه لازم است.

وی خاطرنشان کرد: از شاگردان مکتب امام صادق باید تجلیل کرد شاگردانی که امام صادق علیه‌السلام فرمودند در مسجد بنشینید و به سوالات و شبهات مردم پاسخ دهید و این عالم بزرگ شده مکتب امام صادق علیه‌السلام بود.

ارسال نظرات