۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۵۶۴۹۲
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم نگاه تمدنی به نهج البلاغه

لزوم نگاه تمدنی به نهج البلاغه
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه نهج البلاغه یکی از باب‌های بیت نبی اکرم(ص) است، گفت: شب و روز معلمان نهج البلاغه با این کتاب عجین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نهج البلاغه مؤسسه امیرالمومنین(ع)، گفت: این سعادت بزرگی برای شما فعالان در عرصه نهج البلاغه است که شب و روز شما با نهج البلاغه عجین شده است.

وی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم مراحل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی را بیان کرده است، گفت: رهبرمعظم انقلاب اجرای جامعه سازی و تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب را برعهده ما گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به لزوم نگاه تمدنی به نهج البلاغه بر اساس تحقیقات انجام شده تأکید کرد و اظهار داشت: شما معلمان نهج البلاغه مؤلفه‌های تمدن بزرگ اسلامی را از نهج البلاغه استخراج کنید. 

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم قدردانی از معلمان به ویژه معلمان نهج البلاغه اشاره کرد و بر استخراج مؤلفه‌های تمدن بزرگ اسلامی از نهج البلاغه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امیرمومنان (ع) در حکمت ٩۶ می‌فرماید، تنها افرادی سزاوارتر و نزدیک‌تر به انبیاء هستند که اعلم‌تر به آنچه انبیاء آورده اند باشند.

وی افزود: خداوند در آیه ١٨٩ سوره بقره می‌فرماید «وَ أْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ أَبْوابِها وَ اتَّقُوا اللَّهَ» وارد بیت نبی که می‌شوید، باید از درب وارد شوید و نهج البلاغه یکی از باب‌های بیت نبی اکرم (ص) است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات