۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۷۵۶۶۲۴
معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان تشریح کرد؛

شرکت بالغ بر ۲۱۰۰ نفر از فضلا در ۲۶ کرسی درس خارج استان اصفهان

شرکت بالغ بر ۲۱۰۰ نفر از فضلا در ۲۶ کرسی درس خارج استان اصفهان
حجت الاسلام والمسلمین جلالی گفت: در استان اصفهان ۲۶ کرسی درس خارج مصوب وجود دارد و از این تعداد ۱۸ کرسی درس در شهر اصفهان ومابقی در هشت شهرستان نیز نیز ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی در نشست نخبگان حوزه علمیه اصفهان با رئیس مرکز نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه‌ها علمیه که به مناسبت پاسداشت مقام معلم برگزار شد با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه اصفهان گزارشی از عملکرد پژوهشی حوزه اصفهان ارائه نمود و اظهار داشت: به همت مرکز مدیریت از سال ۸۸ دفتر امور فضلا در اصفهان شکل گرفت و تحت نظر آیت الله العظمی مظاهری دفتر فضلا کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: در سال ۹۴ و ۹۵ پس از حضور اعضای شورای عالی در اصفهان نکاتی درباره دروس خارج و مدرک سطح چهار بیان شد و معاون آموزش وقت حوزه علمیه قم در اصفهان برای شکل گیری شورای دروس خارج اصفهان حضور یافت.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: پس از وقفه ای، در سال ۱۴۰۲ تعیین اعضای احراز صلاحیت علمی اساتید دروس خارج با امضای آیت الله بوشهری انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ۲۶ کرسی درس خارج مصوب وجود دارد و از این تعداد ۱۸ کرسی درس در شهر اصفهان ومابقی در هشت شهرستان نیز نیز ارائه می‌شود و جمعا بالغ بر ۲۱۲۰ نفر از فضلای حوزه علمیه اصفهان سر این ۲۶ کرسی درس خارج حضور پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام جلالی اضافه کرد: اسامی تعداد ۱۰ نفر از برگزیدگان آموزشی و پژهشی به قم و مرکز استعداد‌ها اعلام شده است و هم چنین اسامی برگزیدگان تبلیغی نیز اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات