۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۷۵۶۶۶۱
پژوهشگر مسائل خانواده و تربیت:

آزادی غرب و فمنیست جایگاه مادری را از زن گرفت

آزادی غرب و فمنیست جایگاه مادری را از زن گرفت
حجت الاسلام احمدی پرتو آزادی های بی قید و شرط جنسیتی را موجب تضعیف نظام خانوادگی دانست و معتقد بود غرب جایگاه مادری را از زن غربی گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد تقی احمدی پرتو؛ پژوهشگر مسائل خانواده و تربیت در نشست سوم فصل تشخص زن با موضوع "روایت سرنوشت حجاب" که به همت مدرسه اندیشه ورز رحا سه شنبه عصر برگزار شد، با اشاره به زنان؛ اسناد بین المللی و سازمان‌های مدافع حقوق زنان گفت: جنبش زنانه در غرب متاثر از اتفاقات خاصی که با توجه به وضعیت سیاسی فرهنگی اجتماعی غرب از عصر رنسانس اتفاق افتاد جنبش‌های زنانه به ایفا حقوق خود روی آوردند و پس از جنگ جهانی دوم اولین دستورکار‌ها برای نقش حمایتی از بانوان موضوع حقوق برابری بود.

وی با بیان اینکه ارتباطی بین دیدگاه‌های فمنیستی و احکام بین المللی وجود دارد، اظهار داشت: سازمان‌های بین المللی مثلا نماینده همه کشور‌ها اعم از مسلمانان و ... هستند، اما مع الاسف دیدگاه غالب مبتنی بر اندیشه غرب و فمینیستی است.   قوانین حمایت از زن در دهه چهل تا شصت میلادی، اسناد حمایتی از جایگاه زن و مادران است و به مرور زمان چرخشی در این مواضع اتفاق می‌افتد تا جایی که نقش مادری به عنوان یک تبعیض شناخته می‌شود.

حجت الاسلام احمدی پرتو ادامه داد: یکی از آسیب‌های جدی در غرب بانوان قربانی جنسی است و به گونه‌ای نگاه قانونی نیز به آن تجاوزات و بی عفتی‌ها دارند و حالا شما ببینید این سیاستمداران وحقوقدانان غربی به کجا رسیده اند.

پژوهشگر مسائل خانواده و تربیت با اشاره به اینکه شعار برابری جنسی شعار زیبایی است که باطن ناپاکی دارد، خاطرنشان کرد: برابری جنسیتی و اینکه زن را باید به عنوان یک زن دید بسیار زیبا و دلنشین است، اما آیا این ظاهر باطنی یکسان دارد، متاسفانه خیر و نظام سرمایه داری در غرب زن را با نگاه ابزاری می‌بیند و توجهی به نقش خانوادگی زن ندارد، و امروز، چون به زن نگاه ابزاری داشته باید وزارت تنهایی تشکیل دهند تا به داد خانواده تک نفری برسند.

وی اضافه کرد: غرب یکی از مصادیق تبعیض را نقش مادری می‌داند و در نهایت قوانینی تصویب می‌شود که زن می‌تواند مادر نباشد و آزادانه به روابط خود با همجنسش بپردازد، غرب مدعی اجرای حقوق زن می‌باشد، اما آماری از تجاوز و روسپی گری در غرب را ببینید، این خود نشان می‌دهد قوانین برابری گره‌ای از جنس مونث نگشوده بلکه به ضرر زن تمام شده است.

حجت الاسلام احمدی رهاسازی غریزه را محصول تفکر برابری جنسیتی غرب برشمرد و گفت: فروید و اندیشمندان غربی قائل به آزادی جنسیتی دارند و معتقدند با تاجایی باید آزادی باشد که اشباع صورت بگیرد، اما امروز شما نتیجه این اندیشه وتفکر در غرب بی روتوش را مشاهده می‌کنید.

پژوهشگر مسائل خانواده و تربیت در پایان اینکه دنیای فمنیست هم به اشتباه خود پی برده است، اظهار داشت: دنیای غرب با نگاه فردی جایگاه مادری را از زن گرفت، اما امروز فمنیست‌ها هم به اشتباه خود پی بردهاند و به دنبال احیاء حق مادی خود هستند.

ارسال نظرات