۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۸۲۰۲۳

سامانه الکترونیک مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ سامانه الکترونیکی مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه به همت اداره ‌کل امور دینی و اعزام مبلغ این سازمان راه‌اندازی شد.
سامانه مبلغان سازمان اوقاف و امور خيريه سامانه مبلغان سازمان اوقاف و امور خيريه


به گزارش خبرگزاری رسا،‌ نخستین پایگاه جامع اطلاع‌رسانی ویژه مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه در نیمه شعبان المعظم 1431 برابر با پنجم مرداد ماه 1389 در اداره‌کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف وامور خیریه قم راه‌اندازی شد.

براساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه که با حضور تعدادی از مبلغان فعال عرصه تبلیغ دینی و پرسنل اداره کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف وامور خیریه در محل این اداره کل بر پا شد، مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی با تبریک عید نیمه شعبان اظهار داشت: روز نیمه شعبان روز جهانی مستضعفان است به این معنا که روزی مستضعفان حکومت جهانی را به دست می‌گیرند و از مهم ترین وظایف ما در زمان غیبت امام زمان(عج) انتظار است.

وی افزود: البته ابتدا باید مفهوم انتظار را بدانیم وبه درستی منتظر امام زمان (عج) باشیم و طبق روایات نیز افضل اعمال این است که منتظر فرج ایشان باشیم. مفهوم انتظار می‌تواند بهترین عامل تحرک و تلاش ما برای بسترسازی ظهور حضرت باشد و باید به گونه‌ای زندگی کنیم که ظاهر زندگی ما نشان دهنده انتظار ما باشد.

وی تصریح کرد: امام در زمان غیبت همچون خورشید پشت ابر است وآثار آن وجود دارد و ما باید توجه کنیم که امروز امامت بعد از پیامبر درمیان عترت طاهرین است.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: ما وظیفه داریم در زمان غیبت در مسائل اجتماعی و سیاسی، از مرجع شناخته شده عادل، مطیع، مدیر و مدبر پیروی کنیم که راه ائمه را به ما نشان می‌دهند و موضوع مهم دیگر در این برهه از زمان انس با قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام رضوی با اشاره به افتتاح سامانه مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هدف از راه اندازی این سامانه اطلاع‌رسانی دقیق و جامع درحوزه دینی و فرهنگی در سطح دنیای مجازی و دسترسی آسان مبلغان این سازمان به مباحث روز است.

وی ادامه داد: مبلغان این سازمان می‌توانند با ورود به این سامانه به صورت دلخواه و مستقل برای اعزام تبلیغ دینی در فصول تبلیغی نام‌نویسی کرده و به نقاط مختلف کشور اعزام شوند.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با معرفی بخش‌های مختلف این سامانه به بانک اطلاعات قوی آن اشاره کرد و افزود: بانک اطلاعات این سامانه قابلیت جستجو و فیش‌برداری برای تمام مبلغان را دارا بوده و مطالب آن برگرفته از مقالات و کتب ارائه شده از طرف خود مبلغان است.

وی افزود: هر مبلغ با کد اختصاصی به خود می‌تواند وارد این سامانه شود و تمامی امور مربوط به خود را از طریق این سامانه در هر نقطه که باشد انجام دهد و با توجه به مدیریت قوی این سامانه امور مربوط در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام رضوی در پایان به تشریح برنامه‌های آتی سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت و گفت: کارت هوشمند تبلیغ ویژه مبلغان در رأس برنامه‌ها قرار دارد که هر مبلغ با دارا بودن آن که حاوی اطلاعات شناسایی و سطح تبلیغی وی است، قابلیت شناسایی را فراهم می‌آورد که برای همکاری با ادارات استان‌ها مثمر ثمر خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده نه چندان دور کلیه ارگان‌ها و نهادهای تبلیغی کشور با همکاری و هماهنگی شبکه ماهواره‌ای را تعبیه و برای تبلیغ رسانه‌ای در دنیا با هم تعامل و فعالیت کنند.

گفتنی است، سامانه مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه به نشانی www.moballeghin.ir در دسترس است. /920/د102/س

ارسال نظرات