تلنگری بر هنر هشتم

تلنگری بر هنر هشتم

تعداد اخبار: ۲۳
سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا طی یک پرونده جامع تحت عنوان «تلنگری بر هنر هشتم»، به نقد و بررسی فضای بازی رایانه‌ای در ایران و وضعیت این صنعت می‌پردازد. برای همین، طی چندین یادداشت، مصاحبه‌های کوتاه و تفصیلی، گزارش، نقد بازی و اخبار کوتاه به بررسی وضعیت بازی سازی در ایران می‌پردازد و جایگاه صنعت بازی رایانه‌ای و بازی سازی را در جامعه ایرانی مورد نقد و بررسی قرار خواهد داد.
khabar.png
23 مورد
Yaddasht.png
0 مورد
Goft o goo.png
0 مورد
graphic.png
0 مورد
Movie.png
0 مورد
Aks.png
0 مورد
بازی و روان شناسی حاکم بر آن
تلنگری بر هنر هشتم (۲۱)؛

بازی و روان شناسی حاکم بر آن

امروزه بازی‌های رایانه‌ای با بیش از ۳۲ میلیون بازی کننده در کشور ایران از جمله رسانه هایی است که می تواند در فرهنگ و اجتماع اثر گذار باشد.
سونامی گیمر با ۴۰ میلیون نوجوان ایرانی!
تلنگری بر هنر هشتم (۲۰)؛

سونامی گیمر با ۴۰ میلیون نوجوان ایرانی!

پیش‌بینی شده اکنون بیش از ۴۰ میلیون نوجوان سرگرم بازی‌های آنلاین باشند؛ اتفاقی که باید با تولید محتوای مناسب در فضای مجازی به نحو درستی جهت‌گیری شود.
آئین رونمایی ازکتاب
تلنگری به هنر هشتم (۱۹)؛

آئین رونمایی ازکتاب "دیپلماسی بازی‌های دیجیتال"

آئین رونمایی ازکتاب «دیپلماسی بازی‌های دیجیتال: مفهوم‌شناسی، جایگاه و ارزیابی» با حضور مولفان آن و معاونان بنباد ملی بازی های دیچیتال برگزار شد.
چهارمین تیزر بازی «سفیر عشق» رونمایی شد
تلنگری بر هنر هشتم (۱۸)؛

چهارمین تیزر بازی «سفیر عشق» رونمایی شد

چهارمین تیزر بازی فاخر و ارزشی «سفیر عشق» که وایتی از حضور مسلم بن عقیل در کوفه است، رونمایی شد.
اتفاقات سراوان؛ سناریویی که قبلاً مطرح شده بود!
تلنگری بر هنر هشتم (۱۷)؛

اتفاقات سراوان؛ سناریویی که قبلاً مطرح شده بود!

پس از انتشار یک بازی رایانه‌ای، مردم سیستان و بلوچستان به اینکه در این بازی شخصیت قاچاقچی سوخت که لباس بلوچی بر تن دارد و جزئیاتش در همان منطقه است، اعتراض کرده بودند.
بازی‌های رایانه‌ای کماندویی!
تلنگری بر هنر هشتم(۱۶)؛

بازی‌های رایانه‌ای کماندویی!

امروزه، شرکت‌های بازی سازی فراوانی در داخل کشور هستند که بازی‌های رایانه‌ای کماندویی تولید می‌کنند. بازی‌هایی که مورد استقبال عامۀ مردم و گیمرها قرار می‌گیرند، اما...
فواید شناختی انجام بازی‌های رایانه‌ای
تلنگری بر هنر هشتم (۱۴)؛

فواید شناختی انجام بازی‌های رایانه‌ای

در راستای تحقق یکی از مهمترین کارکردهای خود یعنی ترویج و ارتقاء «سواد بازی» در میان کاربران، والدین و معلمان در مقاله‌ای به فواید شناختی انجام بازی‌های رایانه‌ای پرداخته.
آلمان؛ کشوری با نظام بسیار دقیق نظارتی برای بازی‌های دیجیتال
تلنگری بر هنر هشتم (۱۵)؛

آلمان؛ کشوری با نظام بسیار دقیق نظارتی برای بازی‌های دیجیتال

بازی دیجیتال از اثرگذارترین انواع رسانه محسوب می‌شود و به همین دلیل نظارت بر آن و آثار و تبعاتی که محتوای بازی برای جامعه، حیاتی به نظر می‌رسد.
صنعت بازی سازی؛ بی‌ایدئولوژی و بی‌محتوا
تلنگری بر هنر هشتم (۱۳)؛

صنعت بازی سازی؛ بی‌ایدئولوژی و بی‌محتوا

امروزه، بازی رایانه‌ای تبدیل به یک همراه همیشگی برای انسان شده است؛ از همین جا اهمیت بازی‌های رایانه‌ای به عنوان هنر هشتم و رسانه‌ای تعاملی و دو طرفه، روشن می‌شود.
ساختار همگرایی در صنعت بازی سازی
تلنگری بر هنر هشتم(12)؛

ساختار همگرایی در صنعت بازی سازی

ساختارحمایتی همگراکه با هدف حمایت ازفعالان صنعت بازی کشورشکل گرفت قبل از ورود به سال جدید برنامه‌ریزی‌هایش برای ثبت‌نام از متقاضیان جدید عضویت دراین ساختار راآغاز می‌کند.
صنعت بازی سازی در دستان مافیا!
تلنگری بر هنر هشتم(11)؛

صنعت بازی سازی در دستان مافیا!

همچون هر پدیده پرمخاطب دیگری که از طریق ارتباط‌های گوناگون بازدید زیادی دارند، مافیاها نیز از ظرفیت تجاری و سیاسی بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای بهره می‌برند.
بازی رایانه‌ای؛ تلفیقی از هنر، صنعت و رسانه
تلنگری بر هنر هشتم(10)؛

بازی رایانه‌ای؛ تلفیقی از هنر، صنعت و رسانه

مدیرعامل شرکت رسانه گستر بنیسی گفت: واقعیت این است که بازی هم هنر است، هم صنعت است و هم رسانه است. وقتی سخن از رسانه زدیم، رسانه جزء لاینفکی به نام پیام دارد.
صنعت بازی سازی در خدمت آموزه‌های دینی
تلنگری بر هنر هشتم (۹)؛

صنعت بازی سازی در خدمت آموزه‌های دینی

تولید بازی‌های آموزشی در ایران نوپاست که در حوزه معارف مذهبی، می‌توان از طریق طراحی بازی‌های رایانه‌ای آموزشی، احکام و اعتقادات را به کودکان و نوجوانان آموزش داد.
مدیریت سرگرمی یکی از راه های حکمرانی فضای مجازی
تلنگری بر هنر هشتم (۸)؛

مدیریت سرگرمی یکی از راه های حکمرانی فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی، مدیریت سرگرمی را یکی از راههای حکمرانی فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در صورت نیاز دستورالعمل های مربوط به بازی رایانه ای توسط شورا تصویب می شود.
علت تعلل در ترسیم الگوی ایرانی و اسلامی بازی‌های رایانه‌ای
تلنگری بر هنر هشتم (۷)؛

علت تعلل در ترسیم الگوی ایرانی و اسلامی بازی‌های رایانه‌ای

حجت‌الاسلام عبداللهی در اولین نشست تأثیر بازی‌های رایانه‌ای گفت: مرکز دانش بازی‌های رایانه‌ای، با دغدغه ترسیم الگوی اسلامی بازی‌های رایانه‌ای ایجاد شد.
نقش بازی‌نامه در قوام و تأثیرگذاری بازی‌های رایانه‌ای
تلنگری بر هنر هشتم (۶)؛

نقش بازی‌نامه در قوام و تأثیرگذاری بازی‌های رایانه‌ای

حجت‌الاسلام بنیسی در اولین نشست تأثیر بازی‌های رایانه‌ای گفت: ما در سال ۱۳۹۲ کتاب بازی‌نامه عملیات انهدام را منتشر کردیم که کتاب مذکور به آموزش بازی نامه نویسی می‌پرداخت.
نشست تلنگری بر هنر هشتم

نشست تلنگری بر هنر هشتم

اولین نشست هم اندیشی تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر فرهنگ و اجتماع ایرانی و اسلامی با عنوان "نشست تلنگری بر هنر هشتم" در سالن کنفرانس خبرگزاری رسا برگزار شد.
تا ساعتی دیگر، اولین نشست هم‌اندیشی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود
تلنگری بر هنر هشتم (۵)؛

تا ساعتی دیگر، اولین نشست هم‌اندیشی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود

اولین نشست هم‌اندیشی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر فرهنگ و اجتماع ایرانی با حضور حجت‌الاسلام بنیسی و حجت‌الاسلام عبداللهی برگزار خواهد شد.
از تأثیر بازی‌های رایانه‌ای تا گیمیفیکیشن پنهان آن‌ها
تلنگری بر هنر هشتم (۴)؛

از تأثیر بازی‌های رایانه‌ای تا گیمیفیکیشن پنهان آن‌ها

حجت‌الاسلام بنیسی گفت: اگر قرار باشد رسانه‌ها را بر اساس تأثیر گذاری رتبه بندی کنیم، بازی‌های دیجیتالی بالاترین رنج و نمره را دارند.
نشست هم‌اندیشی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر فرهنگ و اجتماع ایرانی و اسلامی
تلنگری بر هنر هشتم (۳)؛

نشست هم‌اندیشی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر فرهنگ و اجتماع ایرانی و اسلامی

اولین نشست هم‌اندیشی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر فرهنگ و اجتماع ایرانی و اسلامی، با حضور حجت‌الاسلام بنیسی و حجت‌الاسلام عبداللهی در خبرگزاری رسا برگزار خواهد شد.
دزدان دریایی و سرقت از فرهنگ اسلام
تلنگری بر هنر هشتم (۲)؛

دزدان دریایی و سرقت از فرهنگ اسلام

دشمن تلاش کرده است با تولید بازی‌هایی ضد ارزشی، علاوه بر قبضه کردن بازار بازی‌های ایران، در مقابل جامعه ایرانی بایستد. در این گزارش آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.
یک بازی اقتباسی و موفق!
تلنگری بر هنر هشتم (۱)؛

یک بازی اقتباسی و موفق!

یکی از بازی‌هایی که اخیراً مورد استقبال شدید بازیکن‌ها و گیمرهای ایرانی قرار گرفته است، بازی زولا است. در این یادداشت به نقد و بررسی این بازی خواهیم پرداخت.
پرونده تحلیلی «تلنگری بر هنر هشتم» منتشر می‌شود
از سوی خبرگزاری رسا؛

پرونده تحلیلی «تلنگری بر هنر هشتم» منتشر می‌شود

پرونده تحلیلی هنر هشتم، با هدف بررسی وضعیت صنعت بازی رایانه‌ای و تأثیر این صنعت بر روی فرهنگ و جامعه ایرانی بررسی می‌شود.
  • ۱