۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۰۰۳۲
رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات خراسان:

سرآمد همه فرصت‌های تبلیغی نوروز یادآوری رستاخیز و نگاهی دوباره به مبدأ ومعاد است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات خراسان، نگاه دوباره به مبدأ ومعاد را سرامد همه فرصت های تبلیغی نوروز دانست وگفت: چهارشنبه سوری نمونه بارز لهو ولعب است که نه تنها سودی ندارد بلکه ضررهای جسمی، روحی ومادی نیز به دنبال دارد.
حجت الاسلام علي شهيدي
حجت الاسلام علی شهیدی، رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد به تبین فرصت های تبلیغی ایام نوروز پرداخت و گفت: حضور در مکان های مقدس و بهره مندی از فضای معنوی تأثیر وضعی بر انسان می گذارد.

وی ادامه داد: همچنین کارهای مختلفی که در نوروز انجام می شود همچون سفر، توجه به فقرا ومستمندان و دیدار بزرگان وگرامیداشت آنان و استفاده از طبیعت البته به صورت سالم، نظافت و بهداشت، جمع شدن همه اعضای خانواده بر سر یک سفره در لحظه تحویل سال از دیگر فرصت های تبلیغی نوروز به شمار می رود.

حجت الاسلام شهیدی تصریح کرد: سرامد همه فرصت های تبلیغی نوروز، یاداوری رستاخیز است که فصل بهار نمونه بارز ان محسوب می شود. نو و یا آراسته کردن ظواهر زندگی اگر با نگاهی دوباره به مبدأ ومعاد همراه نباشد دچار آسیب خواهیم شد.

رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اسراف و افراط و تفریط در زمینه های مختلف و پرداختن به لهو و لعب از آسیب های این ایام عنوان کرد وگفت: چهارشنبه سوری نمونه بارز لهو ولعب است که نه تنها سودی ندارد بلکه ضررهای جسمی، روحی ومادی نیز به دنبال دارد. غیبت در محافل و نشست های خانوادگی نیز از این قبیل است که اگر به مسائل و تذکرات دین توجه داشته باشیم این آسیب ها کمرنگ تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روز 13 فروردین هیچ پیشینه دینی و علمی نداشته و مورد تأیید اسلام نیست یادآور شد: تبلیغ چهره به چهره با کارکرد امر به معروف ونهی از منکر در عید نوروز بسیار می تواند موثر باشد. در این روش تبلیغی، مخاطب بهتر می تواند با مبلغ ارتباط برقرار کند.

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به اجرای طرح مبشران جوان از سوی این اداره خاطرنشان کرد: راهیان نور و اینکه نسل های سوم و چهارم انقلاب در قالب این اردوها با رشادت ها وجماسه هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند اتفاق بسیار مبارکی است که بایستی به ظرفیت های تبلیغی ان توجه ویژه شود.

وی در پایان ابراز تمیدواری کرد: زمینه اعزام مبلغ در آستانه عید نوروز جهت تبلیغ و تعمیق مسائل اجتماعی دین هم فراهم شود./930/ت302/ص
ارسال نظرات