۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۰۰۳۷۲

نشست هم‌اندیشی روحانیون سراب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم‌اندیشی روحانیون سراب با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و امام جمعه سراب برگزار شد.
نشست هم‌اندیشی روحانیون سراب برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب، روز گذشته در جلسه هم اندیشی روحانیون سراب گفت: تبلیغ در حقیقت رساندن پیام خدا به مخلوقات و اطلاع رسانی دینی است.

حجت الاسلام رشتبری با اشاره به بحث هدایتی تبلیغ اظهار داشت: نجات یک انسان از سقوط در سراشیبی انحراف با انجام صحیح تبلیغ میسر است و هدایت انسان ها به سوی نور و پاکی ها مهمترین وظیفه مبلغان دینی می باشد.

وی ادامه داد: در حالی که پیامبر بزرگ اسلام و بعد از آن ائمه اطهار(ع) وظیفه و رسالت اطلاع‌رسانی و تبیین دین را بر عهده داشتند‌؛ امروز این رسالت و وظیفه خطیر بر عهده روحانیت قرار داده شده است.

امام جمعه سراب شناخت دقیق و محتوایی تعالیم قرآنی را سبب موفقیت‌ مبلغان دانست و تأکید کرد: همانا قرآن به عنوان یک کتاب انسان‌ساز با داشتن برنامه در شؤون زندگی انسان‌ها بهترین منبع برای مبلغان دینی است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تمام کارها باید رنگ خدایی داشته باشند و هرکاری که انسان انجام می دهد در صورت خدایی بودن ارزش و منزلت خواهد داشت.

حجت الاسلام عظیمی، ماندگاری کارهای با نیت الهی را جاودانه دانست و افزود: مسائل مادی، محدود به دنیای خاکی است، در حالی که آثار کارهای معنوی در هر دو جهان
جاودانه می‌ماند.

در ادامه نشست روحانیون سراب، حجت الاسلام خاکپور امام جمعه مهربان گفت: اهمیت تبلیغ در کلمات الهی متجلی شده است و اگر مبلغان دینی به وظیفه خطیر تبلیغ عمل نمی کردند، امروز اثری از فرهنگ عاشورا و شهادت در جامعه وجود نداشت.

امام جمعه مهربان تأکید کرد: اگر جوانان دوران دفاع مقدس در شهادت از همدیگر سبقت می‌گرفتند به خاطر تبلیغ صحیح فرهنگ دینی بود.

حجت الاسلام خاکپور تلاش برای ماندگاری ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه را مهم‌ترین وظیفه حال حاضر مبلغان دانست و تصریح کرد: نسل کنونی، انقلاب را لمس نکرده است، بنابراین باید آنها را با مفاهیم ارزشی انقلاب آشنا کنیم.

حجت الاسلام سید محمد علی حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب نیز گفت: مبلغان دینی باید به مسؤولیت‌های فرهنگی خود در جامعه توجه داشته باشند چرا که فردا باید در قبال مسؤولیت‌های خود در هدایت مردم به سوی حق و حقیقت در برابر خداوند پاسخگو باشیم.

وی با بیان این‌که کار تبلیغ به عزم همگانی نیاز دارد، تصریح کرد: همچنان‌که اعضای بدن در عین انجام وظایف اختصاصی خود باید هماهنگ عمل کنند در تبلیغ و مسائل فرهنگی نیز باید به صورت کار جمعی و گروهی اقدام کرد.

حجت الاسلام حسینی وجود انسان را بسان زنبور عسل دانست و خاطر‌نشان کرد: انسان به برکت همنشینی با خوبان می‌تواند محصول شیرین و پاکی داشته باشد و وظیفه مبلغان تربیت چنین انسان‌هایی در جامعه است.

گفتنی است، نشست هم‌اندیشی روحانیون سراب با موضوع تبلیغ دینی در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد./949/پ202/س

ارسال نظرات