۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۰۵۶۱

مسافر آفتاب منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه‌ نامه مسافر آفتاب به مناسبت شهادت حضرت معصومه(س) در فضای مجازی منتشر شد.
حضرت معصومه (س)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه مسافر آفتاب در سالروز درگذشت جانگداز حضرت معصومه (س) در پایگاه اطلاع رسانی راسخون منتشر شد.

این ویژه نامه شامل مقالاتی همچون زینب ثانی، پژوهشی در زیارت‌نامه حضرت معصومه(س)، راز عدم ازدواج حضرت، منزلت حضرت معصومه (س) در پیشگاه علما و مراجع، مقام شفاعت حضرت معصومه(س)، ستاره تابناک فضایل و دیگر مطالب است.

در مقاله ای با عنوان حضرت معصومه(س) در جمع بانوان محدّثه ‏می‌خوانیم: پدر بزرگوار آن حضرت، امام کاظم(ع) و مادر گرامى‏اش نجمه خاتون مى‏باشد که بعد از تولد توسط حضرت رضا(ع) به طاهره ملقب گردید، در نتیجه فاطمه معصومه(س) با امام رضا(ع) خواهر و برادر ابوینى هستند. فاطمه معصومه(س) در پى انتقال اجبارى امام هشتم به مرو، بعد از یک سال تحمّل دورى برادر بزرگوارش از مدینه منوره، عازم خراسان گردید که در مسیر سفر در 23 ربیع الاوّل سال 201 (ه.ق) وارد شهر قم شده و مورد استقبال عدّه زیادى از مردم مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) قرار گرفت، و بعد از هفده روز اقامت در منزل موسى بن خزرج، در سن 27 سالگى در سال 201(ه.ق) دیده از جهان فرو بست و در باغ بابلان محل فعلى مزار آن حضرت، دفن گردید.

در ادامه این مقاله می خوانیم: حضرت معصومه (س) به بیان حدیث متواتر و قطعى غدیر که امامت همه امامان شیعه در آن مطرح شده است پرداخته اند، چرا که پیامبر اکرم(ص) در ضمن خطبه غدیریّه فرمود: «سپس بعد از من على ولى شما و امام به فرمان خداست. سپس امامت در نسل من از فرزندان على(ع) تا روزى که خدا و رسولش را ملاقات مى‏کنید مى‏باشد.» آنجا که حضرت معصومه(س) از زبان خانم فاطمه زهرا(س) نقل نموده است که فرمود: آیا سخن رسول خدا در روز غدیر را فراموش کردید که فرمود: هر که من مولاى اویم على مولاى اوست.

در مقاله پژوهشی پیرامون زیارت نامه حضرت معصومه(س) آمده است: قم حرم و حریم اهل‏بیت(ع)مدینه فقه و فقاهت‏شیعه وشهر قیام و انقلاب در قلب خویش گوهر گرانبهایى دارد که چشم ودل دلدادگان آل رسول (ص) را به خود جلب کرده است، بى‏تردید، بارگاه و حرم الهى کریمه اهل‏بیت(ع) فاطمه معصومه(س) اصلى‏ترین سبب رونق واعتبار دیرینه این‏دیار و ساکنان آن بوده و هست. کریمه مهمان نوازى که از سفره‏روحانیت و کرامتش مشتاقان و دردمندان به بهره‏هاى عالى و غیرقابل توصیف رسیده و مى‏رسند.
آنچه مایه دلگرمى و جرئت‏برچنین جسارتى است، کرم این‏خاندان به ویژه شهرت این بزرگوار به کریمه اهل‏بیت است که ‏سلیمان وار هر هدیه را مى‏پذیرد.
بعد از جناب عباس بن على (عل) و على اکبر(ع)، فاطمه‏معصومه(س) شاید تنها امامزاده‏اى است که زیارتنامه ویژه دارد.علامه مجلسى در بحار از امام هشتم(ع) نقل کرده که حضرت به سعدفرمود: نزد شما قمى‏ها از ما اهل‏بیت قبرى است. سعد پرسید: قبرفاطمه دختر موسى(ع) را مى‏فرمایى ؟ فرمود: آرى، هرکس او را زیارت کند و عارف به شان و حق وى‏باشد، بهشت پاداشش خواهد بود....

بانک صوت و فیلم، زیارت نامه، گالری تصاویر، پیامک و مقالات مرتبط از دیگر امکانان این ویزه نامه است که در فضای مجازی به نشانی http://rasekhoon.net در دسترس علاقه مندان است. /909/پ203/ع

ارسال نظرات