۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۸۶۹
مدیرکل خدمات حوزه‌های علمیه خبر داد؛

اعزام 2100 نفر از طلاب به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل خدمات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از اعزام 2100 نفر از طلاب حوزه علمیه قم به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در ایام نوروز خبر داد.
راهيان نور


حجت‌الاسلام مجید کافی امامی، مدیر کل خدمات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از اعزام 2100 نفر از طلاب حوزه علمیه قم به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

وی با بیان این که طلاب از اول اسفند ماه با عنوان کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی اعزام شده‌اند، اظهار کرد: شماری از استادان، جانبازان، طلاب ممتاز و محققان حوزه در قالب این کاروان‌ها اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام کافی مدت زمان سفر هر کاروان را 5 روز اعلام و خاطر نشان کرد: در سال جاری امکان اعزام خانوادگی برای استادان و محققان و طلاب ممتاز فراهم شده بود.

وی با بیان این که هفت مدرسه علمیه در اسفند ماه به راهیان نور اعزام داشته‌اند، افزود: همچنین 24 و 27 اسفند ماه کاروان‌های جداگانه‌ای به سرزمین نور اعزام شدند. خوشبحتانه در سال جاری استقبال طلاب برای حضور در این کاروان‌ها بسیار خوب بوده است.

مدیر کل خدمات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: همچنین شماری از طلاب حوزه علمیه قم در روزهای 1، 4، 7 و 10 فروردین ماه سال 90 به سرزمین نور اعزام خواهند شدند.

وی با بیان این که هماهنگی خوبی برای اسکان طلاب در مناطق عملیاتی تدارک دیده شده است، افزود: خوشبختانه در سال جاری براساس هماهنگی با مدارس علمیه جنوب کشور، امکانات بسیار خوبی در اختیار طلاب اعزامی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام کافی، بازدید از بنادر و کشتی رانی، را از جمله برنامه‌های طلاب در مدت اعزام به جنوب کشور دانست و عنوان کرد: بازدید از یادمان شهدا در ‌فکه، طلائیه، شوش و دانیال نبی از جمله برنامه‌های مهم طلاب در زمان حضورشان در مناطق عملیاتی به شمار می‌آید.

وی ارتقای سطح معنوی طلاب را از مهم‌ترین اهداف اعزام به سرزمین نور یاد کرد و افزود: گرامی‌داشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و زنده‌کردن یاد شهدا،‌ جانبازان، همچنین تجدید عهد و پیمان با آرمان‌ها امام راحل و شهدای دوران دفاع مقدس از جمله اهداف اعزام طلاب به مناطق عملیاتی است.

مدیر کل خدمات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه حضور طلاب در مناطق عملیاتی را نوعی اعلام پایبندی به ارزش‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی با قدردانی از تلاش‌های ستاد راهیان نور کشور در جهت برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های راهیان نور گفت: خوشبختانه تلاش‌های بسیار خوبی از سوی این ستاد صورت گرفته است.

وی افزود: امروز باید فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی در کشور پررنگ شود و مسؤولان در بخش‌های مختلف تلاش‌های جدی‌تری در این خصوص داشته باشند./917/ت302/ع

ارسال نظرات