۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۵۸۹
امام جمعه سراب:

تلاش مضاعف به جهاد اقتصادی عینیت می‌بخشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب گفت: باید با برنامه ریزی اصولی و تلاش مضاعف شعار امسال را در جامعه عینیت دهیم.
امام جمعه سراب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر گفت: 19 فروردین سال 58 روزی سرنوشت ساز در تاریخ ملت ایران بود؛ چرا که در این روز آمریکای چپاول‌گر با اعلام قطع روابط خود با ایران امید سلطه مجدد بر ایران را تمام شده دانست.

وی افزود: امام راحل(ره) با شنیدن خبر تصمیم کارتر به قطع روابط با ایران‌، آن را به فال نیک گرفت وبر نفی رابطه با چپاول‌گران تاکید کرد.

امام جمعه سراب با اشاره به اذعان کسینجر وزیر خارجه وقت آمریکا به شکست استراتژیک این کشور در ایران اظهارداشت: انقلاب اسلامی الگوی جدید برای ملت ها ارائه کرد و برنامه های ابرقدرت‌های جهانی برای سلطه بر ملت ها را برهم زد.

حجت الاسلام رشتبری قیام های مردم مسلمان منطقه بر علیه حکام وابسته را در ادامه حرکت‌های الهام گرفته از انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: کشورهای سلطه‌گر با همکاری عوامل وابسته خود در کشورهای اسلامی قصد دارند تا اجازه ندهند که این قیام‌ها به نتیجه برسد.

خطیب جمعه سراب در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: باید با نصب العین قراردادن فرمایشات و توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه فضای عمومی کشور را به فضای جهادی در عرصه اقتصادی تبدیل کنیم.

وی با بیان فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری به حاضران یادآورشد: داشتن روحیه جهادی و روحیه معنویت و تدین دو پیش شرط جهاد اقتصادی است.

وی اضافه کرد: باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی و تلاش مضاعف، شعار امسال مقام معظم رهبری را در جامعه عینیت بخشیم.

حجت الاسلام رشتبری پیشرفت کنونی کشور در عرصه های مختلف را نتیجه داشتن روحیه جهادی و برخورداری از ایمان و معنویت دانست و خاطرنشان کرد: با داشتن روحیه جهادی می‌توان بر فشارهای اقتصادی و سیاسی دشمنان نظام فائق آمد.

امام جمعه سراب در آستانه سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی بیان داشت: این شهید والامقام منشأ خدمات ارزنده‌ای به کشور بود و منافقین کور‌دل با ترور ناجوانمردانه این امیر دفاع مقدس عمق کینه و عداوت خود را نشان دادند.

رشتبری خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی به داشتن امیری چون شهید صیاد شیرازی به خود می‌بالد و او الگوی برای ولایت‌مداری و مجاهدت در راه خدا برای همه نیروهای مسلح محسوب می‌شود./949/پ202/س
ارسال نظرات