۲۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۰۲۰۵۳
مدیر پژوهش و آموزش جامعه مدرسین:

حوزه‌های علمیه آسیب‌ها و موانع فرا روی جهاد اقتصادی را بررسی کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر پژوهش و آموزش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: حوزه‌های علمیه و روحانیون نقش کلیدی در تحقق جهاد اقتصادی دارند و باید با آسیب شناسی درست موانع فرا روی راه را نشان دهند.
سال جهاد اقتصادي


حجت الاسلام محمدحسین حق‌جو، مدیر پژوهش و آموزش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: انتخاب سال نود به سال جهاد اقتصادی نویدبخش حرکت‌های تلاش‌مدار در زمینه بهبود اقتصاد خواهد بود.

وی ادامه داد: جهاد به معنای کوشش و تلاش تمام عیار و هدف محور و مقصدمدار برای رسیدن به اوج است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: جهاد در سیستم ارزشی اسلامی دارای نوعی انرژی دهی مضاعف به پیروان است که برای رسیدن به هدف، تمام عزم خود را جزم کنند.

وی اظهار داشت: برای تحقق جهاد اقتصادی به تمرکز نیروها نیاز داریم و باید مقصدی روشن را ترسیم و راه‌های رسیدن به آن را طی کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: باید با تمام قدرت و توان تلاش کنیم تا همه عناصری که ما را برای رسیدن به هدف نزدیک می‌کند به کار گیریم تا به جهاد اقتصادی در زمان کوتاهی جامه عمل بپوشانیم.

وی گفت: برای تحقق جهاد اقتصادی باید تمامی نیروهای جامعه در ردیف های خانواده و جامعه به کار گرفته و رفتارها در حوزه اقتصاد سنجیده شود.

این پژوهشگر حوزوی بیان داشت: حوزه های علمیه و روحانیون نقش کلیدی در تحقق جهاد اقتصادی دارند و باید با آسیب شناسی درست موانع فرا روی راه را نشان دهند.

وی بیان داشت: حوزه های علمیه عواملی که ممکن است در جهاد اقتصادی خلل ایجاد کند را شناسایی کنند و با پیش بینی درست، راه برطرف شدن آن را پیشنهاد دهند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: باید شیوه‌های درست استفاده از منابع خدادادی را تشریح کرد و وظیفه مردم را در بهینه مصرف کردن و استفاده درست تشریح کنیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات